Nekromanti Winters Heart

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan du vara snäll och utveckla det där !!
har aldrig hört talas det där spelet.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har för mig att Winter's Heart är del femtielva i Wheel of Time.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Jag har för mig att Winter's Heart är del femtielva i Wheel of Time."

Vem orkar räkna? Jag läste Path of Daggers, dessvärre. När jag var halvvägs insåg jag att jag läst den innan. Fast då hette den A Crown of Swords. Och innan det, Sword of Shannara...

--
Björn Paulsen

"Experts today confirmed that pictures of women have been found on the Internet. That in itself is not surprising, but, according to leading experts, the women in the pictures were wearing no clothes." --SegFault
 

Sir Gawyn

Veteran
Joined
17 Sep 2000
Messages
132
Location
Umeå
Det var på tiden. Då gäller det bara att pallra sig ner på stan och bokhandla lite. :)

Blackstorm
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Re: Vad snackar du om? [nt]

Kung över oupplåsta cyklar? Du vill inte veta.

Jaså, du menar Winter's Heart? Jamen det har andra redan förklarat så bra.

/staffan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jaja, då är jag med. Har faktiskt inte orkat hänga med i de här böckerna. De är ju så många.....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Fick jag för länge sen! Samma dag den kom ut, faktiskt!

Robban - läste ut den på 4 dar!
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Tjoho! Den är totalt bäst! Har läst ut den för ett par dagar sen! Underbart slut, det bästa i hela serien...

Robban - vill se alla i rosa!
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Inte helt fel........

Det är väl inte helt fel ändå med tanke på att det skall bli ett rollspel av böckerna....Wizards håller på med det och det skall komma ut nästa år....
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
WoT: Rollspelet

Jo, men då kan vi väl prata lite om det då?
Vad tror ni om möjligheterna för detta rollspel?
Själv tycker jag att användandet av en värld som är så pass detaljerad från början är delvis dömt att misslyckas. Det är nog väldigt roligt till en början (Om regelsystemet håller), men för de som har läst böckerna 5 gånger och kan allt, hur pass mycket nytt finns det att upptäcka?
Det får ganska så mycket bero på vilken tidsålder de lägger spelet i. Bäst hade nog varit *efter* böckernas slut, men vi vet ju inte vad som händer då.

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Re: WoT: Rollspelet

Jag tror du har fel. WoT världen har all möjlighet att lyckas bli ett bra spel. Och det beror just på att den är så väl beskriven. För att det kommer att vara lätt att hitta inspiration till spelet i böckerna. Dock kan spelledaren hamna i problem om hans spelare är väldigt insatta i böckerna och hur världen fungerar och inte han. Fast det gäller ju alla spel som bygger på en film eller bok. Det är väl just det som gör att världen ställer till problem. I övrigt så tror jag att det är världen som är nyckeln till spelet framgång i det här fallet. Men jag skulle som sagt inte vilja spela spelet med WoT fanatiker om jag själv inte var en sådan!

Och jag räknar kallt med att reglerna blir D&D3e med små förändringar. Är bärgsäker på att klasser och levlar kommer att finnas med i spelet! För vad jag hört så finns dom med i ny Star Wars så då lär dom också finnas i WoT...
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Re: Självklart

D&D 3e är trots allt WotC's flaggskepp inom rollspelandet, något annat vore otänkbart. Men de måste skapa helt nya klasser och raser. Vad går att rollspela förutom människa i WoT till exempel? Aiel är ju också människor, men kan tänka mig att de har skilda värden. Och hur blir man en Aes Sedai? inte genom att vara Wizard säkerligen... Sedan bygger mycket av WoT världen på armeer, så de får nog införa ett regelsystem för fältslag och så (skulle vilja se det åtminstone). Givetvis blir det nya prestige classes, det säger sog självt... vad mer?

I alla fall så tror jag att det kan bli roligt att spela. Men jag tror inte det håller i längden, eftersom det inte finns någonting att utforska av världen....

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 
Top