Windows - hur funkar det?

8 GB är oanvändbart, men 16 räcker för "vanliga användare". Ska man börja köra virtuella maskiner, databasservrar och sånt stuff på den, då är det 32 GB som gäller. Men, är man vanlig "webb, office, mail, media"-användare, då är 16 GB gott och väl nog.

8 GB är oanvändbart, men 16 räcker för "vanliga användare". Ska man börja köra virtuella maskiner, databasservrar och sånt stuff på den, då är det 32 GB som gäller. Men, är man vanlig "webb, office, mail, media"-användare, då är 16 GB gott och väl nog.
Får se hur det går när jag ska jobba med video etc. Men än så länge är 16 gb ett jäkla lyft

Videoredigering kan bli ett problem, det är minneskrävande. Men, det går ju att trycka i mer om det behövs.

Jag har 32 GB och det är på gränsen när jag renderar 3d-modeller. Skulle behöva byta upp mig, men ASUS löder tydligen fast minnet i sina laptopar. Opraktiskt.

Jag har 32 GB och det är på gränsen när jag renderar 3d-modeller. Skulle behöva byta upp mig, men ASUS löder tydligen fast minnet i sina laptopar. Opraktiskt.
Det där är inte bra och det skulle bli en mycket bättre begagnat marknad bland annat om det vore lättare att byte ut minne och hårddisk på äldre företagslaptops.

Tackar för att tråden påminde mig att kolla upp det. Min arbetsgivare hade tydligen bytt till 16 för minst ett halvår sedan, en ny dator väntar i receptionen. IT hade förståelse.

Det där är inte bra och det skulle bli en mycket bättre begagnat marknad bland annat om det vore lättare att byte ut minne och hårddisk på äldre företagslaptops.

Tackar för att tråden påminde mig att kolla upp det. Min arbetsgivare hade tydligen bytt till 16 för minst ett halvår sedan, en ny dator väntar i receptionen. IT hade förståelse.
Jag antog att man kan lämna in datorn och de löder dit ett nytt. Men det kan vara fel. Eller onödigt dyrt.

Jag vet faktiskt inte så bra är jag inte på sådana här saker. Har inte jättehöga krav på min hemma dator så jag köpte nyligen en ca 3 år gammal thinkpad för en ok summa refurbished med garanti. Den hade bara ett 16gm minne som sitter fast och en ledig plats. Kommer att stoppa i ett 16gb minne till för ca 500kr. Då får jag en välbyggd dator för 4,5k som jag kan ha till webb, online rpg och annat som inte är så krävande i flera år. Kommer nog att dual boota linux bara för att lära mig.

Högtalaren på min nya dator (en surface pro 9) verkar inte funka.
Har du provat att yttra nedsättande tillmälen om Bill Gates? Det brukar jag börja felsökning med. Sedan yttrar jag "Gravt nedsättande könsord!". Funkar inte det så får man börja tänka.

Har du den inkopplad till en skärm? Kan det vara så att skärmen har högtalare som är avstängd?

Back