Nekromanti Wikis till Eon - Can there be only one?

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Det är alltid praktiskt om ett spel eller fenomen med många fans och mycket material kan få en ordentlig wiki. Jag har på senare tid upptäckt Wikipedia Mundana och har bland annat lagt ut min gamla Minuvielsborgstext på denna. Men sedan tidigare hade vi även Krilles Neo-Wiki, som har en hel del intressanta artiklar. Utöver dessa finns dessutom ett antal wikis specifikt för olika spelgrupper, t.ex. Mundanapedia för kampanjen Mörkrets Hjärta, som innehåller massor av intressant material.

Problemet är, det känns som en dålig idé att sprida ut materialet mellan flera olika wikis (med undantag för de som gäller enskillda kampanjer), så vi borde kanske satsa på en av dem. Vad anser ni andra på forumet? Borde vi satsa på en enda och i så fall vilken?


PS. Och för alla som gillar TV-Tropes, så är det alltid välkommet med fler bidrag till dess Eonartikel .
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Det är ju klart enklare och effektivare att ha en enda Eon-wiki än en massa olika.

Jag föreslår att vi satsar på den som redan nu innehåller mest material, så slipper man flytta lika mycket från andra wikis. Är wikin i fråga levande är det ju såklart också ett plus.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag vill då påpeka att Mundanapedia på wikisite är defunct, den är nedlagd och jag använder den bara för att lägga upp material från låsta, 'riktiga' Mundanapedia som jag vill dela med mig av på forumet. Foxtails Neowiki betraktar jag också som död.

Wikipedia Mundana verkar däremot snygg och levande, och någon har där gjort en bra insats med att sammanställa info från foruminlägg, men jag är inte helt tillfreds med att man lagt in mitt, Lycans och Pendragons material från Mundanapedia, forumet etc utan att ge oss creds för det.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Wikipedia Mundana verkar däremot snygg och levande, och någon har där gjort en bra insats med att sammanställa info från foruminlägg, men jag är inte helt tillfreds med att man lagt in mitt, Lycans och Pendragons material från Mundanapedia, forumet etc utan att ge oss creds för det.
Det känns som att det Wikipedia Mundana skulle behöva är någon slags introduktion som förklarar syftet och principerna bakom wikin mer ordentligt, gärna på förstasidan.

Där kan man till exempel förklara hur man som skribent ska förhålla sig till officiellt material (det finns ett par sidor som verkar innehålla rena avskrivningar från officiella, publicerade källor) och inofficiella källor, och hur man ska ge cred till författare och lägga in eventuella referenser. Sidans introduktion tror jag också skulle må bra av att utökas och fokusera på annat än att primärt vara en reklamtext för Mundana.

Annars känns det som om Wikipedia Mundana är det klart ledande alternativet.
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
jag är inte helt tillfreds med att man lagt in mitt, Lycans och Pendragons material från Mundanapedia, forumet etc utan att ge oss creds för det.
Det är verkligen förståeligt. När jag hittade wikin hade man lagt in en hel del material från mina foruminlägg, men de hade alltid en bifogad länk till mitt inlägg så att man såg varifrån de fått det.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Där kan man till exempel förklara hur man som skribent ska förhålla sig till officiellt material (det finns ett par sidor som verkar innehålla rena avskrivningar från officiella, publicerade källor) och inofficiella källor, och hur man ska ge cred till författare och lägga in eventuella referenser.
Aj då. Trode att vi lyckats ta bort/skriva om dem alla innan vi gjorde wikin publik. Detta är ett misstag från min sida. Det var inte meningen att NeoGames texter skulle följa med till den publika wikin och om någon kan länka till de artiklar som har texter från böckerna så skall jag se till att de rensas.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Nej, det är verkligen inte snyggt. Jag känner mig inte alls nöjd med att få texter snodda utan att bli creddad för dem. Ger ett mycket oseriöst intryck.

- L
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Aj då. Trode att vi lyckats ta bort/skriva om dem alla innan vi gjorde wikin publik. Detta är ett misstag från min sida. Det var inte meningen att NeoGames texter skulle följa med till den publika wikin och om någon kan länka till de artiklar som har texter från böckerna så skall jag se till att de rensas.
http://mundana.daaksord.org/index.php/G%C3%A5tan_om_drakarnas_v%C3%A4sen är sidan jag tänkte på.

Men kollar man i t.ex. Thalamur-artikeln (http://mundana.daaksord.org/index.php/Thalamur) ser man att åtminstone delar av historietexterna är direkt saxade ur Thalamur-modulen (även om de verkar ha kommit till just Wikipedia Mundana via 2-3 mellanhänder), och man kan säkert hitta liknande mer eller mindre tveksamma fall i flera andra artiklar (har inte lusläst wikin...).

För att förtydliga: Min personliga åsikt är att det här inte nödvändigtvis är ett problem; problemet är att det saknas både policy och instruktioner kring hur man ska göra.

Får jag kopiera officellt material rakt av? Om ja, hur mycket? Om nej, får jag publicera text i praktiken är officiellt material men är skrivet med egna ord? Om ja, hur mycket? Hur gör man om man vill publicera husregler som är utökningar av officiellt material, men innehåller allt material som finns om ämnet i den ursprungliga källan?

T.ex. tycker jag inte det är ett problem att skriva av inforutorna ur Spelledarens guide eller Geografica Mundana; ingen lär köpa modulen bara för dem. Om man däremot börjar sammanfatta hela kapitel i boken kan man börja fundera.

Att och hur man ska skriva referenser och cred till material som saxats från forumet eller andra källor på internet är också sånt som behöver tas upp på wikin om den ska upplevas som seriös (artikeln om Xinu som saxats från Ymirs Mundanapedia är ju ett typexempel).
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Håller med dig angående ställningstagandet. Den sidan behövs.
Edit: Nu har jag uppdaterat Deltagarportalen så att den beskriver mer kring vad man får och inte får göra. Jag har även gjort så att alla länkas till sidan när de loggar in.

Angående källhänvisning. Vi som administrerar sidan kommer att gå igenom alla 504 artiklar och se till att källhänvisningen är tillräcklig. Om någon vars material finns på sidan känner att de inte blivit tillräckligt erkända, meddela mig antingen på sdian eller här så skall jag se till att det ordnas. Vi kommer att gå igenom alla artiklar, men det kan ta en till två veckor.

Angående kopierat material från böckerna. Detta skall bort. Inforutor kommer att få finnas kvar (åtminstone så länge inte NeoGames har något emot det) men resten skall tas bort. Problemet är att det ibland kan vara svårt att veta vad som är saxat och vad som inte är det. Vi gjorde en rensning innan wikin gick publik, men tydligen slarvade vi.

Just det här exemplet vet jag inte om det verkligen är olämpligt. Det är tydligt att det är ett citat från en bok och dessutom källhänvisas boken. Dock så behövs det kanske tydligare riktlinjer kring hur man källhänvisar till böcker, exempelvis med ISBN-nummer.

Men kollar man i t.ex. Thalamur-artikeln (http://mundana.daaksord.org/index.php/Thalamur) ser man att åtminstone delar av historietexterna är direkt saxade ur Thalamur-modulen (även om de verkar ha kommit till just Wikipedia Mundana via 2-3 mellanhänder), och man kan säkert hitta liknande mer eller mindre tveksamma fall i flera andra artiklar (har inte lusläst wikin...).
Just sådana fel är mycket svåra att hitta. Då måste man sitta med boken framför sig och jämföra texterna. Det kan hända att sådana exempel kommer att finnas kvar efter vår granskning, men det bör i alla fall inte finnas några hela artiklar.

Exemplet med Thalamur skall jag kolla in på så fort jag kommer ifrån jobbet.

Jag ber om ursäkt om sidan har väckt en del starka känslor. Avsikten var bara att göra texterna mer tillgängliga.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Duncan said:
Jag ber om ursäkt om sidan har väckt en del starka känslor. Avsikten var bara att göra texterna mer tillgängliga.
Ett mycket bra initiativ, skulle jag säga. Tycker att du gör det bra som tar ansvar för innehållet och jobbar för att fixa till det som tagits upp här :gremsmile:

Kudos, minst sagt!

För att gå till trådens rubrik så skulle jag säga att jag kan se en viss mening i att ha flera olika Mundana-wikis. Min bild av Mundana kanske inte alls stämmer överens med Ymirs eller Poseurs, till exempel. Det kan bli krångligt att presentera flera olika versioner av Mundana i en wiki, så flera olika skulle kunna fungera som inspirationer och källor. Däremot skulle det sannolikt bli så att en har mycket mer aktivitet och innehåll än alla de andra, i praktiken.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Sedan är det också mycket vanligt att spelledare startar wikis för att sammla material till och under en kampanj, men att ha en gemensam databas tror jag att alla gynnas av.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Det finns några problem här.

1. Ska den enskilda användaren gå igenom 500+ sidor och begära creds för det den skrivit?

2. Mundanapedia är förutom en kampanjewiki för flera kampanjer också en utvecklingswiki för sånt jag, Ymir, Pendragon och Vavva skriver. Vissa saker som ligger på Mundanapedia riskerar därmed att bli officiellt.

Jag hade helst sett att allt material från Mundanapedia plockas bort från Wikipedia Mundana.

Om sedan Ymir eller någon annan vill lägga upp något där är det upp till denne. User contribution i motsats till ohejdat textkopierande.

- L
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Vi som administrerar sidan kommer att gå igenom alla 504 artiklar och se till att källhänvisningen är tillräcklig.
Vi kräver absolut inte att alla användare skall gå igenom 500 artiklar. Som jag skrev komemr vi att göra det i vår granskning.

Jag hade helst sett att allt material från Mundanapedia plockas bort från Wikipedia Mundana.

Om sedan Ymir eller någon annan vill lägga upp något där är det upp till denne. User contribution i motsats till ohejdat textkopierande.
Detta går att genomföra, men jag vill helst höra det från alla författarna innan vi genomför en så stor rensning. Om du pekar på artiklar du själv skrivit skall jag givetvis se till att just de tas bort.

Vi är inte ute efter att stjäla credit för texterna och de borde ha varit källhänvisade. Vi är ute efter att göra de mer lättillgängliga. Våra regler kring källhänvisning har skärpts i och med denna tråd och vi komemr att gå igenoma alla artiklar och täppa till bristerna. Om ni anser att texterna inte bör återpubliceras då de kan komma att bli officiella så tar vi bort dem, men personligen tror jag att spelare och spelledare lika så har nytta av en sida som Wikipedia Mundana.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Håller med dig angående ställningstagandet. Den sidan behövs.
Edit: Nu har jag uppdaterat Deltagarportalen så att den beskriver mer kring vad man får och inte får göra. Jag har även gjort så att alla länkas till sidan när de loggar in.

Angående källhänvisning. Vi som administrerar sidan kommer att gå igenom alla 504 artiklar och se till att källhänvisningen är tillräcklig. Om någon vars material finns på sidan känner att de inte blivit tillräckligt erkända, meddela mig antingen på sdian eller här så skall jag se till att det ordnas. Vi kommer att gå igenom alla artiklar, men det kan ta en till två veckor.
Du ska ha beröm för den här snabba och föredömliga responsen!

Sidan ser välskriven ut och tar upp alla viktiga saker jag kan komma på på rak arm (Spoilers kan dock definieras lite tydligare, och "Personlighet" kan gärna få en mer självklart rubrik). Däremot borde ni lägga en kommentar om och länk till policyn hyfsat centralt på startsidan; jag skulle aldrig ha hittat det utan att läsa ditt inlägg är.

Ska se om jag själv kan få upp lite material där.

Just det här exemplet vet jag inte om det verkligen är olämpligt. Det är tydligt att det är ett citat från en bok och dessutom källhänvisas boken. Dock så behövs det kanske tydligare riktlinjer kring hur man källhänvisar till böcker, exempelvis med ISBN-nummer.
Jag tog bara upp sidan som ett exempel på saker som det bör finnas riktlinjer för hur man ska hantera; jag har inga invändningar mot att det ligger uppe (annat än att jag inte tycker att den i allmänhet tillför så mycket varken till Eon eller wikin, då :gremwink: )

Just sådana fel är mycket svåra att hitta. Då måste man sitta med boken framför sig och jämföra texterna. Det kan hända att sådana exempel kommer att finnas kvar efter vår granskning, men det bör i alla fall inte finnas några hela artiklar.

Exemplet med Thalamur skall jag kolla in på så fort jag kommer ifrån jobbet.
I det här fallet var ju materialet inte avskrivet från modulen, utan kopierat från en hemsida där man hade skrivit av modulen, så jag förstår det. Som sagt, jag efterfrågade att sidan har en policy; jag hade inga anmärkningar på att det fanns där (det är en annan diskussion).

Jag ber om ursäkt om sidan har väckt en del starka känslor. Avsikten var bara att göra texterna mer tillgängliga.
Inga starka känslor hos mig, men sättet du besvarade invändningarna har helt klart ökat mitt förtroende för dig och för wikin otroligt mycket. Fortsätt så!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Sedan är det också mycket vanligt att spelledare startar wikis för att sammla material till och under en kampanj, men att ha en gemensam databas tror jag att alla gynnas av.
Jag håller med. Det finns väldigt mycket material som producerats på internet som är både välskrivet, bra och inspirerande och utökar det officiella materialet utan några stora ändringar.

Ett förslag kan ju vara att lägga stora ombyggen (som den Daak-baserade samorismen som det var en tråd om här för ett tag sedan) som egna artiklar, så att huvudartiklarna inte "skräpas ned" med fjorton olika, personliga omtolkningar. Sedan kan huvudartikeln länka till "Samorismen enligt X", "Samorismen enligt Y" osv.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Däremot skulle det sannolikt bli så att en har mycket mer aktivitet och innehåll än alla de andra, i praktiken.
well, inte tvunget, tror jag. Lite intressant statistik:

Wikipedia Mundana:
Sidor med innehåll: 225
Sidor: 448
Totalt antal sidvisningar: 10 567
Sidvisningar per redigering: 8,88

Mundanapedia (offentlig):
Sidor med innehåll: 263
Sidor: 411
Totalt antal sidvisningar: 15 095
Sidvisningar per redigering: 6,62

Mundanapedia (privat):
Sidor med innehåll: 573
Sidor: 1387
Totalt antal sidvisningar: 26 563
Sidvisningar per redigering: 4,27

Jag hittar inget sätt att kolla statistik för Neowikin, men det verkar alltså som att av de två övriga -offentliga- wikisarna, är båda ungefär lika stora för närvarande. Eftersom den offentliga Mundanapedia emellertid är nedlagd, tror jag det finns god potential för Wikipedia Mundana att springa om den ganska fort. Sedan är det kanske notervärt vilken sinnessjuk kreativitet som verkar råda på privata Mundanapedia givet hur få skribenter vi är (basically tre), men allt där kommer ju förr eller senare att komma hela Eon-communityn till del.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Det här känns inte okej. Jag har absolut inget emot att dela med mig av vad jag skrivit, så länge jag blir tillfrågad först, så att jag har någon koll på var det blir publicerat.

Det är inte svårt att få kontakt med mig om man hittat mundanapedia, drunoks drängar eller wrnu. Att kräva den ansträngningen känns inte orimligt.

Sen är det en sak att kopiera från wiki, och kanske t o m ett publikt forum, men Wikipedia Mundana har dessutom artiklar saxade direkt från Drunoks Drängar. Slogs inte någon av tanken på att fråga först? Alls?

/Joel
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Jag ber så hemst mycket om ursäkt om du känner att dina texter använts på ett icke accepterat sätt. Du har rätt i att författare förtjänar att känna till vart deras texter finns tillgängliga (helst innan de publiceras där...). Därför listar jag nu vilka artiklar som är hämtade vart ifrån här. Då jag för närvarande inte har någon annan internetuppkoppling än genom telefonen kan jag inte sätta igång att ta bort material, men jag kommer att påbörja arbetet så fort jag får en stabil lina.
www.kampanj.ripperdoc.net
De_Stora_Slätterna
Tidsresor
Legenden_om_Tarbatai
Gryningens_hord

www.lokesvargar.org
Aralivin_achernar_ni_naranek
Meroviz_Vekoz
Tornet_(värdshus)
Chronos_Magistratus
Vita_huset_(värdshus)
Belomirs_trädgård_(värdshus)
Bruksfloran_och_den_naturala_praktiken
Khzazians_loggbok
Mundana_Mundi
Den_kirurgiska_praktiken
Bland_vildar_och_vilddjur
Drakfrände_(Värdshus)
Theoria_Kabal
Gastronomia_Danbréanna
En_ädlings_manér

www.mundanapedia.wiki-site.com
Den_Stora_Arkipelagens_Historia
Stora_Universitetet_(arkipelagen)
Dräkter_(arkipelagen)
Musik_i_arkipelagen
Moyo
Marcel_Devin_de_Ryon
Bertrand_Marcomb
Vita_korsarerna
Halsten_van_Sola
Thiery_Samand_Armé-Dachaud
Rogerran_Londstrim
Lu%C4%8Bien_Armares
Amarant
Iaro_Ukemka

www.tideofthunder.wikia.com
Andeplanet
Mercurium
Meteorit
Kungstår_(ädelsten)
Draköga_(ädelsten)
Vita_skogen

www.drunok.org
Rampors_Badhus
Lamarks_Väderskål
Cevi'la_lasai
Kheboz_Kryddor
Grytan_(värdshus)
Den_gyllene_draken
Budbärarens_ritt_(tävling)
Rotraxtemplet_i_Rampor
Ordi_Nemo_im_Aeterna
Mäster_Marnoschs_guldsmedja
Den_galne_predikanten
Ordo_Diadema_vic_Terris
Kaifell_&_söner
Wakhaz_&_Drakhaz_Fantastiskt_Fina_Gûrder
Böldpungsavenyn
Den_samoriska_lärans_tempel_i_Rampor
Ordo_herem_Sankti_Orthos
Zatags_inkasso
Det_fyllda_stopet
Masibutros_den_Lögnaktige
Belks_Kapell
Grakoz_Råttsvans
Crie'nain
Tiraker:_Mörkrets_döttrar
Hectorion_Nuvagi
Trollblod_(svärd)
Atriaz_Kheboz
Drick_ur!_-_Bränningens_ädla_konst
Ondario_Eldessar
Svamptrollet_och_andra_misslesagor
Vharzcona
Nicoz_Radard

www.foxtail.nu
Kholonverken
Vapensmide
Sympatisk_magi_och_alstring
Salstor_Tor
Narina_Ekenkrona
Älvor
Edgar_Taravin_av_Kirinic
Sir_Dergan_Erenor
Sir_Tonwall_Ekenkrona_av_Derenis
Sir_Verduhrakh
Sir_Emniron_Aftonstierna
Tasanne_Elieri_av_Tarna
Iavon_Verdanne_av_Negin
Sir_Aderan_Searaci_av_Arsack
Vidur_Cenagar_av_Adenn
Carpodim_av_Coluimn
Minsta_motståndets_lag
Arad_Nordegan_av_Fiéles
Eanor_Dun_Mercand
Magi_på_andeplanet
Sir_Devieros_Targaton_av_Calnia
Sir_Gerodes_Créten
Sir_Arachaill_si%C3%B2l_Dergrain
Hared_Geltise_av_Salderhorn
Magiska_fält
Rafali
Magins_Naturlagar
Jarceres_Derageil
Dalus
Martem_Asenne_av_Aderage
Sir_Astor_Aquirim
Klagande_grottorna
Numedides_d.y
Caer_Negiadh
Askslätten

www.offplanet.net
Rykten

www.rollspel.nu
Minuvielsborg
Iset_Azarmisherah
Västerns_Torn
Kaosdemoner
Odödlighet
Drunoks_tronföljd
Sauraštra
Dazhûrs_rit
Selif_Sabin
Norderns_Torn
Ahriman
Ikuham
Gebashan_m%C3%BCr_Salafaion
Liv_och_död
Hekatomben
Hekatomben
Skapa_minne_(effekt)
Drömmandets_lag
Lithrix
Alariel_Stålvinge
Blå_Iracstistel_(ört)
Lagen_om_multipla_effekter_av_samma_art
Neromenzer
Leo_Daakias
Skuggdröm_(effekt)
Varor_från_skugglandet
Ingjuta_själ_(effekt)
Korsarkriget
Maazenblomster_(ört)
Avgrunden
Stjärnljus_(Ört)
Söderns_Torn
Helion
Ändra_dröm_(effekt)
Kadar
Orcas
Compania_Valinna
Belial
Urak
Själaskrift_(effekt)
Okurerna
S:t_Sebaels_orden
S:t_Henrudas_orden
Drömfängsel_(effekt)
En_begravningbön_för_dibuktroende
Umbra
Inkuibus
Succubus
Culnargardet
Dibukkultens_trosbekännelse
Hjortnässla_(ört)
Sjöhästarnas_orden
Sashirna
Santimarexorden
Nattgardet
Vargriddarna
Anticultor
Cicatrix
Aegrotar
Irrlicht
Nefandus
Ruptor
Diabolen
Dubbelgångare
Cruor
Narakas
Ängel
Edax
Österns_Torn
Sanguinar

Jag ber även om ursäkt till Kalle "Dnalor" Bergman, Regmolar och Carl-Johan Ström för de texter som källhänvisats till dem personligen, med eller utan kännedom.

Tills vidare (alltså när jag får tillgång till internet) tar jag ner artiklar vars ägare inte godkänt dem på sidan, men jag hoppas på att ni låter dem finnas kvar. För, precis som tråden ursprungligen handlade om, så kan det vara bökigt att hitta alla dessa vackra texter när de ligger utspridda på nätet. De riskerar dessutom att försvinna om en hemsida går ner, vilket nästan var slutet för drängarnas sida en gång.

PS: Jag undrar lite vart Ymir får sina uppgifter ifrån. Mundanapedia har visserligen 263 artiklar med mer än 0 byte innehåll, men Wikipedia Mundana har 504 stycken sådana :gremtongue:. Jag tror det beror på att vår wikis räkning nollställdes när vi gick över till en ny host.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag ber även om ursäkt till Kalle "Dnalor" Bergman, Regmolar och Carl-Johan Ström för de texter som källhänvisats till dem personligen, med eller utan kännedom.

Tills vidare (alltså när jag får tillgång till internet) tar jag ner artiklar vars ägare inte godkänt dem på sidan, men jag hoppas på att ni låter dem finnas kvar. För, precis som tråden ursprungligen handlade om, så kan det vara bökigt att hitta alla dessa vackra texter när de ligger utspridda på nätet. De riskerar dessutom att försvinna om en hemsida går ner, vilket nästan var slutet för drängarnas sida en gång.
Jag ger min tillåtelse till att allt mitt material som jag lagt ut på forumet och andra allmänna webbsidor läggs upp på Wikipedia Mundana.

Jag skulle gärna vilja veta vad som läggs upp - mest för skojs skull - men jag kommer inte att kräva det. Förhoppningsvis ska det väl snart räcka med att söka på sitt namn i wikin :gremwink:

Cred, källhänvisning och sådant förutsätter jag hanteras på ett bra sätt, eftersom vi redan har talat om det i tråden.

/Regmolar
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Cred, källhänvisning och sådant förutsätter jag hanteras på ett bra sätt, eftersom vi redan har talat om det i tråden.
Givetvis. Jag kommer att använda den standard som står beskriven på deltagarportalen.
 
Top