Nekromanti Wii!

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
(om moderatorerna tycker detta ska vara på övriga spel så kan ni flytta det, jag tyckte det var mer OT)

Idag har varit motionsrikt. Först så cyklade jag till skolan, vilket inte precis händer varje dag. Egentligen så var jag inte så sugen på att gå på dagens enda lektion, men det fanns något annat som hägrade i lilla Laholm. Enligt väl underrättade källor så skulle Leksaksaffären ha Wiikonsoler på lager, så jag och en kompis slog till direkt.

Efter inköpet så cyklade jag glatt de 6 km hem, och började med den riktiga motionen.

För säga vad man vill, spelar man Wii Sports och inte sitter och ser halvdöd ut så blir man svett. Överdriver man sen rörelserna på det vis som jag tyckte var kul så blir man riktigt varm. Det kanske inte kan jämföras med ett pass på gym, men väl med en rask promenad. Att det dessutom är askul och lider av ett set/hål/match till syndromet gör ju att man inte slutar spela i första taget. Som tur var så var det styrelsemöte i simklubben ikväll, annars så kanske jag nästan hade fått en nyttig mängd motion.

I morgon så ska jag spela Zelda istället, det var inte lika jobbigt.

/Marcus lite varm, väldigt glad.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Re: Akta dig för Wii-armbågen...

Fortfarande lika nöjd med konsolen, verkligen bra och nyskapande (säger jag som i princip bara spelat Final Fantasy innan).

Problemet med Zelda är att de automagiska hoppen med hästen är ultrakänsliga för avvikelser i vinkeln mot hindret. Det behöver vara ganska exakt 90 grader, annars så funkar det inte. Jobbigt när man ska hoppa en månskäreformat hinder.

Usch att man ska fastna på sådana saker i ett annars lovande spel.

/Marcus tänkte säga att de måste fixa det i nästa patch men ...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Akta dig för Wii-armbågen...

Problemet med Zelda är att de automagiska hoppen med hästen är ultrakänsliga för avvikelser i vinkeln mot hindret. Det behöver vara ganska exakt 90 grader, annars så funkar det inte. Jobbigt när man ska hoppa en månskäreformat hinder.

Usch att man ska fastna på sådana saker i ett annars lovande spel.
Nu har jag inte spelat TP, men sådant var rätt irriterande redan i Ocarina of Time om jag inte minns fel.


/Dimfrost
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Akta dig för Wii-armbågen...

Jag tycker TP är rätt segt så långt faktiskt, det känns som en enda lång, rälsad transportsträcka tills dess att man får börja kuska runt själv, och man tvingas gå över i skuggvärlden ibland vilket är grymt tråkigt. Det borde vara mer som Link to the past eller Ocarina of time rent uppläggsmässigt. Mer äventyrliga fajter, svårare bossar, kluriga tempel.

Samtidigt så måste ju Nintendo se till, trots att alla fans har växt upp, att spelet kan spelas av en ny generation gamers, därför kan det bli lite väl simpelt på sina ställen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Måste testa detta nån gång. Ser faktsikt skitskoj ut !
Måste vara bra att röra på sig lite.. :gremlaugh:

/ Johan K, som iof cyklar en halvmil om dagen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Trådflytt

Tråden berör Wii och Wii's effekter och... öh, Wii-spel. Övriga Spel, minsann!


Storuggla, vill också ha
 

Brixton

Veteran
Joined
23 Sep 2002
Messages
84
Location
Linköping
Jag vill ha ett, men dom är ju fortfarande helt omöjliga att få tag på ett halvår efter att dom släpptes..
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Då var det inte så dyrt i affären som jag trodde. Riktigt bra pris faktiskt.

BTW om du är riktigt desperat så finns det ett par kvar i leksaksaffären i Laholm.

/Marcus
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Re: Akta dig för Wii-armbågen...

Måste hålla med faktiskt. TP var inte det spel jag hade förväntat mig.

Jag måste tillägga att enligt mig så är TP rent spelmekaniskt en stor tillbakagång från hur det var i The Wind Waker. Förut kunde bland annat man svinga sig i rep, segla, smyga på Metal Gear Solid-vis för att undvika fiender, plocka upp och använda sig av fallna finders vapen och slåss med hjälp av ett riktigt grymt stridssystem. Det skapade ett rappt och äventyrsfullt tempo i spelandet. I jämförelse är TP bara stelt och trist: man kan springa omkring, använda föremål och slåss genom att skaka wii-moten lite grann, sen tar det slut i princip... Vad hände med spelglädjen Nintendo?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jag vill ha ett, men dom är ju fortfarande helt omöjliga att få tag på ett halvår efter att dom släpptes..
psxcare.com i Stockholm har på lager för leverans, moddade och fina. Jag får nog min imorgon.
 
Top