Nekromanti WHY??? OH LORD WHYYY!!!!!

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
eh... varför skrivs det så mycket när det lutar mot fredagskvällen...? (antar att partiet för fredagsflummerier har något att säga om saken.../images/icons/dragon.gif)

Men lite mer filosof-statistiskt... Spelar folk så ofta det går, eller är rollspel för de flesta något man gör på skoj lite då och då..?

Jag t.ex har två kartor kvar att göra (enkla, men ändå/images/icons/crazy.gif) innan kvällens rollspels-omgång...
Vad gör folk egentligen...?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kreativitet & öl...

Tjaa, en anledning till att det skivs mer på fredagkvällen är att där ölen flödar in kommer kreativitetn ut..../images/icons/clown.gif/images/icons/wink.gif

För min del så försöker jag spela så ofta det går./images/icons/love.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Något jag gör lite då och då för skojs skull. I vanliga fall rumlar jag och mina vänner runt och förlustar oss med vin, kvinnor och sång. Men i slutet av månaden, när man måste välja mellan öl och mat så brukar vi spela rollspel för att det helt enkelt är mycket billigt sett till underhållningsvärdet.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
"Vad gör folk egentligen...?"

Två ord: Slap Par /images/icons/wink.gif. Och med det menas att jag skriver massa totalt meningslösa och ointressanta inlägg på forumet. Fast nu har jag påbörjat en kampanj underbar Tribe 8 med lille Arvidos, så några få glimtar av filosof-stastiskt ljus kanske banar sin väg in i min patetiska existenscykel ändå /images/icons/wink.gif.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - Slap Par.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Förrut spelade vi flera kvällar i vecka och så fort vi fick chansen. Men nu av diverse outgrundliga anledningar blir det väldigt sällan, även om jag tror att det bara är en viss period nu som kommer att ge med sig om ett tag när vår andre SL är klar med ett visst litet kultäventyr. Annars brukar vi mest umgås och , som vi kallar det, loda. När vi lodar betyder det oftast att vi stirrar på TV:n och har tråkigt. Men vi gör det iaf tilsammans/images/icons/wink.gif

Jo det är väl vad vi gör. ett ord. Lodar.

/Jonas
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Sång är väl gratis? [NT]

Kanske för vissa, men jag sjunger bara när jag är full. Kvinnor kostar väl inte heller pengar, för den delen?
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Re: spel

så ofta som möjligt...men folk gör ju så mycket....vi är lite för gamla....*suck*. Lyckas ändå spela en gång i veckan i alla fall...ofta mer.
Ja, vi spelar ofta hellre än gör annat. Det står för mig o åtminstonde en till i gruppen.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Hmm..

Kvinnor kostar väl inte heller pengar, för den delen?

Inte ALLA kvinnor är gratis;)

/Jonas, var bara tvungen/images/icons/oink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/devil.gif
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Re: Hmm..

Och indirekt kostar väl alla kvinnor ändå pengar..? Om man inte har KAR såpass högt att man lyckas få dem att bjuda förstås! /images/icons/grin.gif

/Berserk
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,035
Location
Ereb Altor
Re: Sång är väl gratis? [NT]

"Kvinnor kostar väl inte heller pengar, för den delen?"

Lärde du dig ingenting av sexismdebatten!!/images/icons/wink.gif
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
min teori

Jag tror att det är rätt enkelt egentligen. Förr hade vi d&d-kampanj som vi spelade och som alltid fanns tillgänglig eftersom den till största delen byggdes på improvisation. Men med tiden har vi mognat både som spelare och spelledare. Därmed ställer man högre krav och vill ha mer detaljerat spel och jag som sl har blivit mycket mer ambitiös vad gäller äventyren. Detta har medfört att det tar mycket längre tid att färdigställa och komma igång med ett scenario vilket kombinerat med utmattande skoldagar och för få timmar sömn leder till att man sällan kommer igång, vare sig med skrivandet eller spelandet.
Men nu verkar det ju som att vi kan komma igång och spela lite grann i alla fall, medan jag färdigställer mitt kult-äventyr.

Och en grej till också! När tusan blev jag "andre sl"?!/images/icons/wink.gif Jag har faktiskt spellett mycket mer än Adrian! det här kommer du få äta upp./images/icons/devil.gif
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Du har 100% rätt!

Och en grej till också! När tusan blev jag "andre sl"?! Jag har faktiskt spellett mycket mer än Adrian! det här kommer du få äta upp.

Okej, det där var min dåliga formulerings förmåga som spökade igen!/images/icons/wink.gif/images/icons/smile.gif
Vad jag tänkte på var nog att Adrian spellede oss just då och därför kallade jag honom vår "förste", nu har han ju också gett upp det där. Självklart är du vår förste spelledare och jag spelar faktiskt hellre med dig än med Adrian, varje gång!

/Jonas, är leds på att be om ursäkt i inlägg/images/icons/sad.gif, det verkar hända alldeles för ofta./images/icons/wink.gif
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Hmm..

Jo, det har du rätt i, men jag ville ju inte förstöra mitt inlägg/images/icons/wink.gif med att skriva det..

/Jonas, skulle vilja ha otroligt hög KAR/images/icons/wink.gif
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,976
Location
Linköping
Re: Sång är väl gratis? [NT]

Sång är väl gratis?

Nja, när du dras inför rätta anmäld för förargelseväckande beteende och störande av den anmälda ordningen kan du få betala massa pengar för din sång..... /images/icons/smile.gif
(om man sjunger som jag vill säga...)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så sant !!

Det enda som kostar är ju de litrar cola som man dricker.../images/icons/wink.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Så sant !!

Äh, vi dricker vatten och äter äpplen ;)

Kalla oss: The Cheap and Healthy Roleplayers!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja !!

Jamenvisst, där har vi det !/images/icons/laugh.gif
Jag tor att ni har det billigaste & nyttigaste alternativet jag har hört på länge !/images/icons/grin.gif
 

LGS

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
88
Location
Hindenburg
inget liv

jag sitter inne på forum försöker flörta med det motsatta könet och spelar det onda (enligt livets ord)
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: min teori

Tror några här missförstår varandra lite.... (tror jag iaf...)
Andre SL som i en annan person som är Spelledare och inte som i Andre-SL som i andra plats i SL-rankingen...

Och apropå rankingen: om någon får den briljanta idén att anordna VM i spelledarskap... fakjo! /images/icons/wink.gif DUM IDÈ! enligt min mening iaf...
 
Top