Nekromanti Who wants to live forever ?

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Schamaner kan leva för evigt och vid döden bara byta kropp.
Rörligheten halveras men när man väl byt en gång är det bara att fortsätta.

Därmed kan en schaman bara dödas ordentligt av en annan schaman.
detta borde göra schamaner till den överlögset mäktigaste yrkesgrupen.
En arme dumma krigare är changslösa mot en schaman.
Jag anser att detta faktum bringar obalans åt spelet vad anser du ?

-Moonshadow
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Så är det..

Jag har också ogillat domdär marackaskillarna sen första gången jag la ögonen på dom... men dom har ändå något coolt element till sig. Natur.. mmm... mystiker på nåt sätt. Hippies :o)
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Ett medium är exakt samma sak och de är "civiliserade" desutom är schamanyrket ganska roligt att rollspela.

Ta bort hela yrket?
Varför amputera ett ben när det bara stukat tån ?



-Moonshadow
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag vill gärna leva forever *hmm* okej kanske inte för alltid men jävla mycket längre än jag kan göra i verkligheten.
*hrmm* i alla fall Schamaner är enkla att modifiera helt enkelt
LÄS de är schamaner de lever delvis i andevärden och en schaman som ofta byter kropp får fiender i ande värden fiender som kan göra hans död smärtsam och evig.

En schaman vet att andar och själar återföds men själar som har många skulder till andra själar kan få ett jälva jobbigt nytt liv när de väl har återfödds. Dessutom har schamaner ytterligare ett problem OM han går runt och själ folks kroppar så får han fiender i ande värden deras själar kommer stanna kvar i andevärden och vänta på honom söka efter han ju flera spöken desto större chans att de hittar honom och börjar tortera hans själ i några år hundraden innan dom och han återfödds i nya liv DÄR om han har varit jävllig i livet kommer få ett jävligt liv..

NoF
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jag! [NT]

Och NT har inte slutat betyda "No Text" och börjat betyda "Nuttes Tankar" medans du låg medvetslös i alkoholångor.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Ack upphöjda hatt! Än en gång har du räddat dagen för oss alla!

Förresten, jag är lite nyfiken: Vicken sorts hatt är du? Jag har alltid tänkt mig dig som en hög cylinderhatt, men det kanske är helt uppåt väggarna?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Min hatt är av typen rallarhat till utseendet på minner den lite om en cowboy hatt men den är svensk modell troligen en föregångare och av tyg inte skinn.
Svenska rallare som alla vet var 1000 gånger så tuffa som amerikanska cowboy rallarna slaktade inte indianer för skoj skull nämligen.. ( möjligen mobbade de en och annan same men tja de dödade dom inte SÅ ofta )
Och angånde hög cylinderhatt så tja jag har inte hittat någon sådan ännu och är inte intreserad av att ha en sådan.

Och tack för att du frågade Dnalor det är alltid roligt att få ovanliga frågor *skrattar*
 
G

Guest

Guest
En arme dumma krigare är changslösa mot en schaman.

Inte om de lokaliserar honom och dödar honom innan han dödat alla./images/icons/wink.gif

Jag anser att detta faktum bringar obalans åt spelet vad anser du?

Visst skulle det vara obalans om schamaner skulle vara så övermäktiga. Vi vår grupp har vi nu för första gången gjort en schaman. Vi lade då till några grejer så att de inte ska bli övermäktiga. För det första så är de schamaner som finns mycket noggranna med vilka de väljer som elever. Trots allt vill de inte lära upp en massa "onda" typer som springer om kring på andeplanet och dödar en massa andar. För det andra så har jag fattat det som att min SL har lagt till något slags väsen, eller nåt, på andeplanet. Detta väsen ser till att man inte "slänger bort" allt för många själar i onödan. Gör man det så får man med dem att göra. Sedan så tycker ju inte andra schamaner om att man gör omoraliska saker. Så schamaner är inte så övermäktiga i det långa loppet.

/Tiamel
 

kboman

Veteran
Joined
19 Aug 2000
Messages
49
Location
Malmö
Tror det mest har med att vi inte tycker det är så särskilt attraktivt att vara schaman... Alla har hittills sagt nåt i stil med "usch nej" när de hittat yrket i boken =) Så det är inte borttaget, det förekommer helt enkelt inga schamaner i vare sig spelargruppen eller i äventyren.

Så det är mycket möjligt att det är det roligaste yrket i hela boken, vi har bara inte velat prova =)

-Kalle

kboman@passagen.se | <A HREF="http://hem.passagen.se/kboman" target="_new">http://hem.passagen.se/kboman</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hatten

Jag som trodde det var hatten på en svamp!
Hmmm. Erkänn det skulle vara rätt fräsht, det
med... Jag kanske har varit på www.alice.ea.com lite för ofta... /images/icons/smile.gif
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
jaså en sån...

jag hade snarare tänkt att hatten snarare symboliserade de där hattarna, du vet, som var det första partiet i sverige tillsammans med mössorna... det var väl nån gång när de började snacka politik på forumet som jag fick den idén... en ganska vild chansning?

keep your friends close but your enemies closer...
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
LOL[NT]

Inte för att jag någonsin har legat medvetslös i alkoholångor...jag är bara allmänt nyfiken...

Betyder inte NT nya testamentet?

/Cernael - agnostiskt drägg
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hatten (Återkomsten)

Påminner mig om den enda kända Arvid i sveriges historia. (Ungefär.) som jag tänkte på idag.

Arvid Horn, Mössornas partiledare, före detta befälhavare som gjorde... Ehm.. massa bra. Jodå, han gjorde vissa viktiga förändringar.

Skänk honom en tanke av respekt.

/Vapenbäraren har talat.
(Har just sålt grisarna och köpt kastknivar och dubbla långdolkar)
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
"Inte om de lokaliserar honom och dödar honom innan han dödat alla."

Vad hindrar att han då tar en ny kropp (en av krigarnas) och fortsätter strida, dö och ta nya kroppar tills krigarna är slut.

Så alla schamaner är goda intresant tanke men du vem avgör vem som är god?




-Moonshadow
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag är alltså Tiamels SL.

Först, jag antar att Tiamel syftade på "god", som en person som inte dödar folk för att få ex. makt. Till exempel.

Men, jag har sett två lösningar på problemet. Regeländring/tillägg eller ett mer "världsligt" hinder för schamaner. Det första har jag hitills inte orkat byr mig om, så jag har löst det ungefär så här:

Demoner, eller dylika löjligt mäktiga andeväsen märker enkelt när själar börjar fördrivas (d.v.s. när schamanen tar över kroppar). Detta fungerar ungefär som blod och hajar, d.v.s. demonerna kommer genast börja följa spåren. Och ju fler själar, desto snabbare går det, eller desto större chans att en demon ingriper. Och illa är det för den schaman som blir tagen på bar gärning i färd att fördriva själar. Demonerna är nämligen inte snälla...

Varför demonerna gör så kan bero på att de vill undandröja folk som utövar sin makt på andeplanet (d.v.s. rivalitet), att de har några slags moraliska värden om ex. ordning och reda på andeplanet, att de har anledning att ogilla överdrivet flöde av själar, att de har anledning att ogilla att den verkliga världen töms på folk eller så är det bara en fix idé. Schamaner vet i allmänhet även om dessa demoners existens och undviker därför in i det längsta att fördriva själar...

/RipperDoc - nån med bättre lösning?

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Fråga är inte ifall de kan, utan ifall de verkligen skulle vilja göra något sådant. Dra bara en liten parallell till jedis/sith i starwars, hur stor 'chans' hade en ickejedi/sith mot någon sådan, då var det bara en annan jedi/sith som hade någon 'chans'

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som blir utmattad när han blöder
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hur kul vore det på en skala? (NT)

Alkohol är mycket farligt och inte alls trevligt.

/Vapenbäraren har talat.
(Har just sålt grisarna och köpt kastknivar och dubbla långdolkar)
 
Top