PROMOTION Whitehack Third Edition Released

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Hej!

Det dröjer ytterligare ett tag innan jag kan få ut Whitehack i svenska butiker. Jag får liksom ta en sak i sänder, och butiksbiten tar längst tid. Men här i alla fall en press-release:

Whitehack Third Edition has now been released! You can find more info on the buy page:

https://whitehackrpg.wordpress.com/buy/

For news and work in progress, follow me on twitter:

https://twitter.com/whitehackrpg

Here is the back cover text:

-------
Whitehack is a fantasy role-playing game in the original tradition. In addition to custom adventures, campaigns and settings, it is designed to run just about any material from 1974 onwards with zero or little conversion.

This is the third edition, in which the game has been revised and edited to better welcome new and returning role-players.

+ New rules for character bases and leaders.
+ New rules for factions, relations and reactions.
+ New rules for custom sets of character attributes.
+ New rules for modern genres.
+ A clarified and improved version of the game system, including powerful group mechanics, free form magick, auctions, zero up AC, boss monsters and much, much more!
---------

There are FAQs and over 50 reviews of the previous editions on the game's website:

http://whitehackrpg.wordpress.com

There is also the very friendly Whitehack fan community:

http://reddit.com/r/whitehack

Allt gott,

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Den är på väg. Det tar ett par dagar till bara :).

Bästa,

C
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Vet du ännu vilka butiker som kommer att ha boken? Och vilka som kommer att ha pdf:en?
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Vet du ännu vilka butiker som kommer att ha boken? Och vilka som kommer att ha pdf:en?
Det blir DTRPG som har PDF:en till att börja med. Sen får vi se om jag lägger den på fler ställen.

Nej, inte klart med butiker ännu. Men min ambition är att alla svenska (fysiska) butiker som vill ha den ska kunna ta in den!

Bästa,

C
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Jag tittade just in på DriveThruRPG, och kunde konstatera att Whitehack ligger på 4:e plats på bestsellerlistan – och 1:a på hottest small press. Grattis!

jag har även börjat läsa denna version av spelet (jag älskade den förra), och är inte besviken. 😀 Ett mer utförligt omdöme kommer när jag läst klart.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag tittade just in på DriveThruRPG, och kunde konstatera att Whitehack ligger på 4:e plats på bestsellerlistan – och 1:a på hottest small press. Grattis!

jag har även börjat läsa denna version av spelet (jag älskade den förra), och är inte besviken. 😀 Ett mer utförligt omdöme kommer när jag läst klart.
Kul att du gillar så långt!

Och ja, spännande med listor! Jag vet inte riktigt hur de funkar -- gissar att tid och pris spelar in jämte sålda ex.

Roligast av allt var dock att jag fick en medalj igår! Det har jag inte fått sen jag var 14 :).

MetalBestSeller-Gold.png
Hälsar

Christian
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
En nyfiken fråga: hur går det med att få in Whitehack 3 i butik? Just nu har Lulu 15% rabatt, så om det dröjer slår jag till där istället. För jag vill ju ha boken i papper också!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
En nyfiken fråga: hur går det med att få in Whitehack 3 i butik? Just nu har Lulu 15% rabatt, så om det dröjer slår jag till där istället. För jag vill ju ha boken i papper också!
Jag kommer beställa en ny vända med provtryck i slutet av veckan, och sen får vi se hur dessa blir. Testar lite olika format också. Det kommer inte bli klotband och skyddsomslag på butiksböckerna i vilket fall -- marginalen är för liten för att butiker ska få plats i den ekvationen.

Allt gott,

Christian
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Tack, då vet jag. Och då blir det Lulu redan idag!

EDIT: Beställd! Hoppas bara att det skickas från EU och inte England...
 
Last edited:

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Tack, då vet jag. Och då blir det Lulu redan idag!

EDIT: Beställd! Hoppas bara att det skickas från EU och inte England...
Tack!

Hoppas du ska gilla pappersvarianten också! Får väl se var det trycks -- Lulu har många tryckerier och skaffar kontinuerligt fler, också!

Allt gott,

Christian
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Nu har jag skaffat PDF-versionen :) skall bli kul att läsa.

Nyfiken fråga - vad får du för feedback på ditt notebookupplägg? Använder folk det som tänkt?
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Nu har jag skaffat PDF-versionen :) skall bli kul att läsa.

Nyfiken fråga - vad får du för feedback på ditt notebookupplägg? Använder folk det som tänkt?
Tack! Hoppas du gillar!

Det tror jag nog de gör. Jag får se bilder på deras notebooks ibland, och när jag bytte från 2e till 3e var det en hel del som ville försäkra sig om att det kom en notebook till den nya versionen också. Kan kanske säga lite mer om detta på Gothcon, om du har lust och möjlighet att komma på min presentation!

Allt gott,

Christian
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Jag skaffade notebook versionen när jag köpte version 2. Jag betraktar det som en anteckningsbok som har reglerna tryckta i början av boken, mycket praktiskt. Jag har skissat kartor, mötestabeller, egna monster och vapen i den. Ingenting som avgör ett köp, men trevlig och unik feature!

Snyggt också att det tillsammans med papperstärningen gör boken väldigt komplett. Rollformuläret sticker man in efter sista sidan. Det får en att fundera på vilka andra smarta lösningar man kan använda för att göra mycket av lite. Blankt formulär på utsidan av skyddsomslaget (som version 1?) och ett tomt hexrutnät för karta på insidan av skyddsomslaget kanske?
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag skaffade notebook versionen när jag köpte version 2. Jag betraktar det som en anteckningsbok som har reglerna tryckta i början av boken, mycket praktiskt. Jag har skissat kartor, mötestabeller, egna monster och vapen i den. Ingenting som avgör ett köp, men trevlig och unik feature!

Snyggt också att det tillsammans med papperstärningen gör boken väldigt komplett. Rollformuläret sticker man in efter sista sidan. Det får en att fundera på vilka andra smarta lösningar man kan använda för att göra mycket av lite. Blankt formulär på utsidan av skyddsomslaget (som version 1?) och ett tomt hexrutnät för karta på insidan av skyddsomslaget kanske?
Man kan inte trycka något på insidan av skyddsomslaget via någon on demand-tjänst, tyvärr :). Men folk tenderar att tappa bort eller slita ut skyddsomslag, så det är inte jättebra att sätta faktiskt innehåll där ändå. Däremot hade jag på en version av Whitehack 2 ett vanligt skyddsomslag, och sen under det, på det faktiska omslaget, fanns ett alternativt rollformulär (framsida) och en prototyp av de extraregler för attributes som nu ingår i optional-kapitlet i 3e (baksida). Den här rosa rare-versionen trycktes bara i 5-6 ex, eftersom trycktjänsten inte klarade av att hantera skyddomslagen på ett konsekvent bra vis. Uber-uber-loot för de som samlar Whitehack-versioner (det finns faktiskt några som gör det!) :).

Allt gott,

Christian
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Jag börjar bli sugen på att inhandla fysisk version av 3e, hur ser det ut med chansen att få ut det i svenska butiker? Jag stödjer ju gärna de lokala säljarna om jag kan (annars får det bli lulu).
 
Top