PROMOTION Whitehack hardcovers tillbaka i tryck!

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
View attachment 4604

Whitehack hardcovers är nu tillbaka i tryck efter att ha varit borta sedan i april p.g.a. Lulu reasons :). Eftersom jag för en gångs skull hade nästan alla spel hemma som jag varit inblandad i eller skrivit och som fortfarande är i tryck, passade jag på att ta en bild!

whitehackrpg.wordpress.com
suldokar.wordpress.com
fiktionslek.wordpress.com
https://frialigan.se/sv/butik/?collection_id=407042949

Allt gott i sommarvärmen,

Christian
Det känns ju svårt att inte köpa en ny ettan av Suldokars med den nya framsidan, när man ändå ska köpa tvåan och trean... Damn you! :)
 
Last edited:

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Tjusig samling! Vad var det för krångel med Lulu?
I april gjorde Lulu den största förändringen någonsin av sin tjänst. Alla projekt på hela siten behövde migreras till det nya systemet. Mitt konto behövde handpåläggning från support innan migreringen funkade ordentligt. Jag beställde nya provtryck för att se så saker och ting var som de skulle, och nu kom böckerna (och var jättefina).

Nu när dammet lagt sig är jag glad att Lulu gjorde förändringarna. Det kom flera utmärkta nya tryckalternativ genom tillägget av matta mjukpärmsomslag samt creme-färgat bokpapper till format som tidigare bara haft vitt papper. Ska tilläggas att Lulu också hade *fantastisk* support genom hela processen. Bästa jag nånsin fått, faktiskt.

Hälsar

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Det känns ju svårt att inte köpa en ny ettan av Suldokars med den nya framsidan, när man ändå ska köpa tvåan och trean... Damn you! :)
Jag skulle tro att du ganska enkelt kommer kunna sälja ditt gamla nummer med förtjänst om du hellre vill ha ett nytt. Det finns två särskilda regler (Rule of the First och The Pioneer Rule) för early adopters som kommer till spelbordet med prereleasen och/eller de tidiga tryckversionerna av #1 och #2. Dessa regler finns på s. 5, i Issue #3.

Det står lite mer utförligt om detta i News-sektionen på spelets websida:


Bästa!

C
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
När kommer sista (?) fjärde boken i Suldokars?
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Nä, finns ingen sista -- det är ju en periodical :). Men numrena är indelade i arcs. Så Core Arc är nummer 1--4: Setting/spelintro, Rollperson, Regler, Spelledargrejer (fast spelare kan också läsa) i tur och ordning. Sen kommer nummer 5, som är motsvarigheten till en spelledar-/spelarskärm och inte hör till någon arc. Sen blir det en ny arc med ett större äventyr på flera nummer. Och sen får vi se :).

Nummer 4 och 5 kommer i höst. Numrena med det större äventyret kommer 2021.

Allt gott,

Christian
 
Last edited:
Top