Nekromanti White Wolf

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
""Wow! Tuffa WoD-sockar till min officiella Brujah-tröja med min Camarilla-pin!!"

Yes!! Och en Vampire-registreringsskylt till min bil, en cigarettbehållare med Camarilla-ankhen på och klan Assamite brevpapper!!

Herregud... de ger aldrig upp.
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Libellus Sanguinus-serien är bra, ja... tre klanböcker till priset av en!! Tja, inte riktigt, men nästan. Men jag vidhåller att springa runt och köpa en massa klanböcker är rätt onödigt om man inte spelar riktigt, riktigt mycket...
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Tarot i Rollspel..

"Du nämnde "Ghouls - Fatal Addiction"? Jag har inte läst den, men enligt utsago är den knappt i närheten av "Spectres". Tänk dig ett spädbarn med piercad pung som är fastvuxen i magen på en kvinna i lackkläder. Det är en av bilderna."

- Gu' så gulligt! Den vill jag ha som affisch på väggen. Är det måhända Black Dog som har tillverkat den? De brukar hålla ganska hög standard. Annars är ArtHaus grejer i allmänhet bra, fast så vitt jag vet gör de mest Changelingböcker.

"Den skiljer sig så till vida att den är baserad på Mage med karaktärer därifrån. De fyra färgerna är de fyra avatartyperna och har varsin fraktion kopplad till sig."

- Förutom en instruktion för rollpersonsskapande en vanlig tarotkortlek m.a.o. Jag tror jag klarar mig.

"och instruktioner hur man lägger det keltiska korset."

- Kan redan. (Det är faktiskt inte svårt.. Har du provat en av de mer komplicerade ringarna? Jag började läsa en bok om hur det fungerade. Sen läste jag inte mer.)

"Jag har själv bara använt min för att spå folk med i icke-rollspelssammanhang"

- Vore coolare att spå folk In Charachter.. /images/icons/wink.gif

"Själv har jag varken pin eller t-shirt från WW och är rätt nöjd ändå."

- Dåh ä duh inghän äkhta WoD:are! Shådäshå! (Mats has spoken)

F.ö, när det gäller tarot i rollspel så tycker jag att Kult-tillägget metropolis hade en ganska kul 'adaption' av tarotkortleken. Om man bara hade fått tag på kortleken till Tarotikum. /images/icons/frown.gif

//MiDNiGHT. - med låga hopp inför relanseringen av Kult. På så sätt blir man inte besviken om det skiter sig och kan säga "vad vad det jag sa..".


 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
illustrationer [OT]

"Tänk dig ett spädbarn med piercad pung som är fastvuxen i magen på en kvinna i lackkläder. Det är en av bilderna."

Låter rätt brutalt, men INGEN WW illustration kommer någonsin att klå "mr Teddy did it" ur the Malkavian clanbook (sorgligt nog bortplockad ur nya upplagan)
Apropå det så innehåller clanbook Baali (om det nu var så de hette) en del riktigt otäcka ilustrationer också

Annars måste man ju ändå medge att WW är snuskigt bra på layout. Varje gång man bläddrar i ett Vampire supplement så vill man ju bara spela... Det krävs dock sällan mer än ett spelpass för att man ska komma på bättre tankar.
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
taroticum

"Ett annat supplement jag rekommenderar är tarotkortleken till Mage."

Jag säger bara: Taroticum! (KULT kampanj som kretsar kring en glömd gudinna och hennes synnerligen mystiska kortlek) Tyvärr tillhör jag inte de som lyckats få tag på den tillhörande kortleken...
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: illustrationer [OT]

"Apropå det så innehåller clanbook Baali (om det nu var så de hette) en del riktigt otäcka ilustrationer också"

- Jag gillar verkligen Baali. Varför är de så sympatiska? /images/icons/laugh.gif

"Annars måste man ju ändå medge att WW är snuskigt bra på layout. Varje gång man bläddrar i ett Vampire supplement så vill man ju bara spela..."

- Annars måste man ju ändå medge att de har en väldigt enkel layout och att det för det mesta är bilderna som lyfter.

"Det krävs dock sällan mer än ett spelpass för att man ska komma på bättre tankar."

- Faktiskt. Jag har 16-17 Changelingböcker totalt, tror jag. De passar utmärkt som kvällsläsning och ämne för förkovring, men att spela det.. Det förtar liksom känslan.

//MiDNiGHT.[/i] - varför nämner jag Changeling stup i ett? /images/icons/crazy.gif

 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Kan bara tillägga att Kindred of The East verkligen är ett måsteköp om man gillar asiatisk mytologi/kultur/etc...Helskön stämning, välskrivna supplement...(jag gillar särskilt Dharma-böckerna som är bra mycket bätter än motsvarande “klanböcker” till andra WoD-spel...)

mvh
Örnie
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: illustrationer [OT]

Nu när vi ändå är inne på en fullständigt onödig tråd kan jag bara säga att jag förmodligen är den ende som har John Cobbs fantastiska pervoillustrationer till Clanbook:Tzimisce som favorit...

mvh
Örnie
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Re: illustrationer [OT]

Clanbook Baali är rätt söt, men den klår inte Spectres. (Gillar bilden i Baali där en liten unge har kört ner en massa insekter i kroppen på en gubbe och nöjt syr ihop munnen.)

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: illustrationer [OT]

Är det bara jag som föredrar Melissa Urans söta, oskyldiga mangaillustrationer till Kindred of The East med tillbehör?

- Ymir, diggar Melissa Uran.
 
Top