Nekromanti White Wolf har något viktigt att säga...

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Perfekt som nyhet

Det här hade passat utmärkt att skicka in som notis, vilket jag nu också har lagt in den som.

Jag är inte helt säker på vilket forum det skulle passa in på. Det finns en kategori nyheter som heter "hemsidor", så där är det ingen tvekan, men vilket forum?
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: forum?

Men eftersom det gäller ett rollspelsföretag (eller snarare förlag) som pysslar med fler typer av rollspel än bara skräckrollspel, både under "sitt eget" varumärke (White Wolf, som även har Trinityserien under sig) och under andra varumärken (Sword & Sorcery Studios, ArtHaus etc.) så kan det knappast hamna under skräck. Speciellt som man bemöts av samma meddelande på alla WW:s och dess avdelningars sidor (se www.warcraftrpg.com för ytterligare exempel).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Nog känns det här som helt rätt forum att posta det i. Det här misstänker jag är det enda forum som i princip alla kollar. Bra initiativ att flagga för varningen hur som helst.
 

Exterus

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
126
Location
Sundsvall
Nu har man fått följande från ruskprickarna som hackade white wolfs databas:

After the server white-wolf.com has been hacked, admins have refused \"to thank\" us.
U can buy database white-wolf.com for 10 $.
In base 65000 accounts with mails, icq, msn, personal data of users.
New page for details & contact http://scharniertheater.de/form.php<br />
Det stod att mailet kom från min egen e-mailadress. Vilket efter en snabb koll inte var fallet, då mailet kom från en helt annan smtp-server. Spoofing, mao. Så jag antar att när idioterna bakom hacket insåg att white wolf inte skulle ge dem några pengar (att de överhuvudtaget kunde tro att de skulle få pengarna påvisar hur pass förståndshandikappade de måste vara) så försöker de väl lura till sig 10 dollar av så många i databasen de kan med lite amatöraktiga skrämseltekniker.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Det stod att mailet kom från min egen e-mailadress. Vilket efter en snabb koll inte var fallet, då mailet kom från en helt annan smtp-server. Spoofing, mao. Så jag antar att när idioterna bakom hacket insåg att white wolf inte skulle ge dem några pengar (att de överhuvudtaget kunde tro att de skulle få pengarna påvisar hur pass förståndshandikappade de måste vara) så försöker de väl lura till sig 10 dollar av så många i databasen de kan med lite amatöraktiga skrämseltekniker.

Kan ju vara en idé att skicka mailet vidare till White Wolf, nog för att jag är säker att de redan fått andra som skickat sina. Men utifall att...

/Honken
 
Top