Nekromanti WHFRP

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Skulle bara berätta om våra karaktärer i Warhammer Fantasy "Enemy within"-kampanjen.
Min egen karaktär är en sniken gråögd dödgrävare, som är väldigt noga med att dra ut alla likens guldtänder innan han begraver dem, vid namn Dietrich Knochen ("ben" på tyska), som karaktäriseras av sina trasiga tänder och krokiga näsa. Han röker sin pipa hela tiden, och svingar sin dödliga rakbladsvassa spade "Ace of Spades" i strid med sällsynt vildsinthet, som redan många fått skallen klyvd av.
Den andra karaktären (brorsans) är den alkoholiserade sjömannen Sigismund "Siggi" Säufer ("fylltratt" på tyska). Han känns lätt igen på sin något udda kroppsbyggnad; en lapp över sitt vänstra öga, medan hans högra öga lyser med sin lila(!) glans. Hans enorma näsa och kulmage ger honom ett enormt pondus, tyvärr förstör hans grova läspande allt respektgivande i honom. Han klär sig i en trasig blå-vit-randig sjömansskjorta som alltid tycks vara nedkladdad av ölfläckar, och en vit klassisk sjömanshatt. Han spenderar all sin tid på tavernan, samtidigt som han intar kopiösa mängder alkohol.

Riktiga hjältetyper, inte sant?

PS: Värt att tillägga är att båda har den obligatoriska kniven i stöveln.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Då måste jag väl berätta om mina spelares karaktärer:

Bogdor en vilsen människa som blivit utsedd till frälsare av en Môrrsekt och av en grupp främlingar från en annan dimension. Detta skedde efter en hjälteinsats i drömmarnas värld och sedan han plötsligt fått en korptatuering över bröstet. Denna roll vill han inte ha och känner sig mycket vilsen och förlägen när alla Môrrpräster visar stor vördnad inför honom.

Dimm, människa. Môrrpräst av andra graden. Lider av alkoholism, fiskfobi, mardrömmar och har tvingats bli vegetarian av skogens ande. Grymt avundsjuk på Bogdor som får ära och vördnad, inte bara av alla Môrrpräster, utan uppenbarligen också av MÔRR själv. Är också deprimerad av att inte minnas sina första 18 år i livet. Han vaknade i en snödriva naken uppe på ett berg år 2512, snart 2 år sedan. Förlorade en arm i strid mot mutanter för ett år sedan. efter en period av tveksamma handlingar straffades han av MÔRR som gjorde hans ögon helt vita, detta skrämmer folk som inte vågar ta kontakt med honom. Dränker dessa problem i alkohol. Är värdelös i strid, även mot odöda då han alltid glömmer bort att han kan böner(besvärjelser) som bekämpar dem.

Rowan, människa. Numera lärling av MÔRR. Vaknade liksom Dimm uppe på ett berg för snart 2 år sedan. Mer nyfiken över vad som hänt innan. Tror att det finns ett syfte med detta. Manisk i sin kamp mot kaos. Tidigare irriterad på allas vördnad för Bogdor, efter visioner har han börjat smöra ordentligt för Bogdor. Förlorade en arm för något år sedan och försvann då i väg. Dök plötsligt upp i Kislev. Enda förklaring: "Jag har vandrat i skogen". Galen är ett beskrivande ord om Rowan. En gång i en stad full med odöda fick han tag på ett svärd som hade nackdelen att man inte såg de odöda. Han trodde de hade försvunnit och när paniken kom när han kände attakerna komma fick hans spelare att utbrista: "jag springer ut från muren". Rowan sprang rakt ut i luften från stadens ringmur, 6 meter ner till backen!

+ 2 rätt bleka dvärgar.
 
Top