Where Lies the Power

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
208
Location
Malmö
Det råkar inte vara någon av er gamlingar här på forumet som spelade pbm-spelet WLTP i början av 90-talet? Jag skulle vilja ha hjälp att komma ihåg lite saker eftersom jag dumt nog någon gång slängde regelboken och allt annat från spelet.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Absolut, vilket kanonspel!

jag får nog erkänna att jag var en hängiven spelare under många år, åkte tillsammans med en kompis tom på ett pubmöte i London för att träffa folk där!
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
208
Location
Malmö
Jag har kvar reglerna och tidningarna, vad är det du söker efter?
Just nu undrar jag rent konkret över de politiska organisationerna och vilka beslut de kunde ta. Jag minns inte mycket. Krigsförklaringar skulle väl röstas igenom någonstans? Något forum var man tvungen att ha en viss inkomst för att få vara med i? Och CHOAM - vad gällde? Det fanns väl ett (minst) extra infoblad om CHOAM?

Hur manifesterades kejsarens makt? Betalade man skatt till kejsaren? Jag vet att det fanns kejserliga militära styrkor (jag hade ett tag posten med kontroll över dessa, men hade ingen direkt nytta av det pga politik).

Togs det beslut med praktiska konsekvenser i de olika forumen under spelets gång? Vilka då? Det måste stått i tidningarna.

Rent allmänt skulle jag såklart vara väldigt tacksam om du orkade skanna delar av regelboken. Jag är inte så intresserad av beskrivningar av actions man kunde göra, mer av allt som var runtomkring.

Och skulle du kunna tänka dig att låna ut det du har så att jag kan skanna allt skulle jag såklart bli överlycklig.

Jag har i många år försökt köpa spelmaterialet av han som köpte det från Vengeance Games, utan framgång.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Det här låter jättespännande! Kan man få kika på grejerna också vore det intressant.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Halloj, jag har kvar reglerna och introduktionshäftet, samt tidningarna 3–17, 19-24 samt 31-33, knepigt att jag saknar så många nummer men det är iallafall 24 utgåvor. Däremot verkar jag inte ha sparat mina info sheets eller turn sheets.

Hör av dig om det ändå är intressant
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Hej igen, jag har nu packat ditt paket och skickar dig mina grejer under morgondagen.
 
Top