Nekromanti Wheel of time

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
hörde att de ska släppa en kampnj baserad på Robert Jordans böcker. Verkar ascoolt. Den världen är väldigt spännande.

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Hmm... vad jag förstår är det ett eget spel snarare än en kampanj. Det kommer i.o.f.s. använda D20-systemet med den vaga D&D-kompabilitet det innebär men förhoppningsvis kommer reglerna vara anpassade till den aktuella världen. Speciellt magisystemet måste nog designas nytt från grunden om det alls skall passa böckerna... även stridssystemet kan nog behöva litet justeringar (kanske liknande D20 Star Wars?).
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Hmm... vad jag förstår är det ett eget spel snarare än en kampanj.

Tja, titeln är "The Wheel of Time Roleplaying Game", men beskrivningen lyder "A d20 Campaign". Lite svårt att avgöra där...

Speciellt magisystemet måste nog designas nytt från grunden om det alls skall passa böckerna...

Det kommer antagligen att anpassas mer eller mindre, för så här lyder beskrivningen enligt Wizards of the Coast:

"This is the complete guide to roleplaying using the world from the bestselling Wheel of Time series. The Wheel of Time roleplaying game contains all the information needed to run a campaign in the Wheel of Time setting. Contents include all necessary prestige classes, spells, variant magical systems, races, magical items, and monsters. This hardcover also contains background information on Robert Jordan's fantasy world--its geography, organizations, conflicts, and history."

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Contents include all necessary prestige classes, spells, variant magical systems, races, magical items, and monsters.

Det låter ju bra... spells tycker jag inte passar världen alls. Folk slänger inte X spells per dag utan bygger effekter rätt fritt till priset av fysisk utmattning.
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Hehe, vart hörde du det då?? =P
Det lär äga, jag måste läsa den serien snart!

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 
Top