Nekromanti Wheel of Time RPG

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Är det någon som har spelat det?
Är det värt att införskaffa?
Hur tycker ni att magi-systemet funkar?

Håller på att läsa böckerna och då blir man rätt sugen att spela rollspelet, ialla fall jag som har fastnat för böckerna!
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Wheel of Time RPG = Kalas...

Men det är basarat på D&D3ed och har därför många av dess irriterande drag... Levels, HP osv. Xp fungerar dock lite annorlunda, och delas istället ut efter äventyret i proportion till vad som åstadkommits + bonusar.. alltså inte lika hack n slash baserat som D&D3...

Jag har spelat spelet relativt intensivt sedan det släpptes och tycker att det fungerar alldeles utmärkt... Du kan spela allt du inspirerats av i böckerna och allt mysigt i stil med portal stenat tel´aran´rhiod o dyl finns...

Vad gäller magisystemet är det ju baserat på level systemet och därför är det ju svårt att simulera att någon skulle vara jätte mäktig i stil med Egwene, Nynaeve osv. men det funkar om man tweakar reglerna så man blir mer hjälte från början utan att för den delen dela ut levels frånbörjan (vilket också kan vara en tanke)...

Greymourn rekommenderar varmt WoT till alla... Faktum är att spelet är bättre än böckerna, eftersom de spårar totalt (min åsikt) efter fyra fem böcker... Har inte orkat läsa tionde än och e tveksam til om jag någonsin kommer att göra det...
 
Top