Nekromanti Wheel of Time rollspel

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Även rättigheterna till detta är nyligen köpt att Wizards of the Coast, som man antingen hatar eller älskar verkar det som. Själv tror jag att det kan bli bra... men jag undrar hur de kan få ihop det innan serien ens är avslutad. Nåväl. Här är länken i alla fall: <A HREF="http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2000-11/06/10.25.games" target="_new">http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2000-11/06/10.25.games</A> ****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Även rättigheterna till detta är nyligen köpt att Wizards of the Coast, som man antingen hatar eller älskar verkar det som. Själv tror jag att det kan bli bra... men jag undrar hur de kan få ihop det innan serien ens är avslutad.<p><hr></blockquote><p>Ännu en spelvärld till deras D20 system. Nåja, det kan ju dra folk till rollspels hobbyn...

/Honken
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Star Wars nr 1 hade inte kommit ut än när Star Wars the RPG först gavs ut....
Bara nr 4 och 5 och 6..
SÅ nog går det...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Ännu en spelvärld till deras D20 system. Nåja, det kan ju dra folk till rollspels hobbyn..."

Jo, det har du rätt i. Jag undrar i och för sig om det är värt priset. Nåja, ska inte säga mer - min uppfattning om the Giant Hamster Wheel of Time är ganska tydlig, vill jag påstå...

--
Björn Paulsen

"Once you pop you can't stop!"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jeppski!

Dom har ju även gjort ett datorspel baserat på WoT, så varför inte ett rollspel?


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Varför det kan gå åt helvete

Dels för att vi vet inte säkert vem som är god eller ond, till exempel. Ni känner igen problemet med Verna/Moiraine? En av dem har uttalat en lögn en gång, så någon "måste" vara svarta ajah, fast vem av dem? Det finns ju hur många lösa trådar som helst i WoT världen. Inte ens hur kraften fungerar är ju helt förklarat ännu... Och hur pass mycket känner vi till om Seanchan hittils? Fast det är klart, det får väl komma som utbyggnad senare. I alla fall, jag tror att det kan gå bra, fast jag vet inte hur mycket som kommer va såsom Robert jordan har tänkt det.

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jo, det har du rätt i. Jag undrar i och för sig om det är värt priset. Nåja, ska inte säga mer - min uppfattning om the Giant Hamster Wheel of Time är ganska tydlig, vill jag påstå...<p><hr></blockquote><p>Tja, jag har väl inte så höga tankar om varken D&D eller Wheel of time. Jag har läst serien till bok 6 tror jag det var och vart lite less på huvudpersonens upprepade själv ömkande...

Nu har jag börjat spela en lite oseriös D&D kampanj och har väl fått lite bättre tankar om det, men tycker ändå att det finns MÅNGA bättre system. Varför valde jag då D&D? För att det är enkelt.

/Honken
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Vart jag vill komma med mina inlägg är väl det att D20 med tanke på att det är rätt enkelt och Wheel of time med tanke på att det är en väldigt populär serie böcker, skulle det kunna locka många nya spelare. Spelare som i slutändan kanske vill prova andra system och därmed kan det även vara till fördel för andra RPG system.

/Honken - Som egentligen har många favoriter...
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Varför det kan gå åt helvete

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Dels för att vi vet inte säkert vem som är god eller ond, till exempel. Ni känner igen problemet med Verna/Moiraine? En av dem har uttalat en lögn en gång, så någon "måste" vara svarta ajah, fast vem av dem? Det finns ju hur många lösa trådar som helst i WoT världen. Inte ens hur kraften fungerar är ju helt förklarat ännu... Och hur pass mycket känner vi till om Seanchan hittils? Fast det är klart, det får väl komma som utbyggnad senare. I alla fall, jag tror att det kan gå bra, fast jag vet inte hur mycket som kommer va såsom Robert jordan har tänkt det.<p><hr></blockquote><p>Det som jag skulle kunna tänka mig blir det stora problemet är om WoTC tar den enkla vägen ut. Det vill säga att de låter magi systemet i D20 systemet vara som det är istället för att anpassa det till Wheel of Time...

/Honken
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Varför det kan gå åt helvete

Tja, det som som bekymmrar mig mest är hur ubermäktiga de rollpersoner som kan andvända kraften blir. Förvandla ett helt regemente soldater till köttslafsor på nolltid, teleportera sig över allt osv.

Per
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Varför det kan gå åt helvete

Minst två av de tre personerna WOTC har satt på att skriva WoT är folk som följde med när de köpte Last Unicorn Games, och uppenbarligen har många Star Trek-fans varit nöjda med deras tolkning av Star Trek... det är ju ett gott tecken i alla fall.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
"Tja, jag har väl inte så höga tankar om varken D&D eller Wheel of time. Jag har läst serien till bok 6 tror jag det var och vart lite less på huvudpersonens upprepade själv ömkande... "

Nu vill inte jag klaga på din åsikt eller så, men skulle inte du vara rätt självömkande om du löpte en fet risk att bli galen, jagade av ett antal Förlorade osv.

/Anakha
 
Top