Wheel of Time blir spelfilm

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,934
Det verkar som att Wheel of Time blir en filmtrilogi. Filmerna ska utspela sig under age of legends. Vad är era tankar om detta? Jag har ju alltid velat se mer av age of legends så jag tackar inte nej till detta. Tycker dock det är synd att det inte verkar bli samma skådisar som i tv-serien.

 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,011
Det är väl aldrig fel med fantasyfilm.
Men det hade varit bättre och gjort en film om Mat. Den coolaste i wheels of time
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Ah, det kan ju bli precis vad som helst. För mig är, utifrån vad jag minns från böckerna, Age of Legends väldigt luddigt. Där finns några personer , händelser, vagt beskriven teknik. Så där finns egentligen inte mycket att bygga på. Så att klistra på Wheel of Time känns mest som marknadsföring för mig, snarare än något om vad det ska innehålla. (Vilket inte säger något om kvalitet, det kan bli bra eller dåligt, men i princip oberoende av källmaterialet.)
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,934
Det är väl aldrig fel med fantasyfilm.
Men det hade varit bättre och gjort en film om Mat. Den coolaste i wheels of time
Ah, som en uppföljare till böckerna? De vill nog göra klart tv-serien först i så fall, annars spoilas ju slutet
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
454
Location
Uppsala
Jag är lite förvånad faktiskt, av vad jag minns så beskrivs det väldigt lite om Age of Legends i böckerna, vilket för min del för det lite konstigt att göra tre filmer om eran. Men varför inte, det finns minst sagt massor av utrymme för att göra lite vad man vill och det kan ju gå åt vilket håll som helst.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Marvel-science fantasy med effektspektakel och påklistrad samhörighet till hyggligt stor IP? Det... låter väl rimligt ur nån synvinkel. Oklart om den vinner så mycket på att haka ihop med Wheel of Time egentligen.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Tror det blir jättedåligt. Men ändå bättre än tv serien. Hoppas förstås jag för en gångs skull får fel.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,011
Tänker att när jag var barn. Kom ladyhawk och den tyckte jag var asbra. Men senast jag såg om den blev jag sjukt förvånad den hade inte åldrats bra. Tänker att denna film kommer bli bättre.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Det verkar som att Wheel of Time blir en filmtrilogi. Filmerna ska utspela sig under age of legends. Vad är era tankar om detta? Jag har ju alltid velat se mer av age of legends så jag tackar inte nej till detta. Tycker dock det är synd att det inte verkar bli samma skådisar som i tv-serien.

Men ändå en kul nyhet!
Hoppas verkligen att de får till de. Tycker WoT andra säsongen är på snudd svår att se eftersom den är som en fri tolkning av flera böcker i en.
Kanske kan de bli bra eftersom det är så lite skrivet om AoL och då är iallafall mina förväntningar inte så styrda.
+ser fram emot att se magin i AoL och kanske mer om Forsaken.
-Inte nått sugen på snyft historien Lews Therin kommer dra. Han verkar vara en jävla mupp!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,934
-Inte nått sugen på snyft historien Lews Therin kommer dra. Han verkar vara en jävla mupp!
Håller med, han verkar varit sjukt oskön. Hade kanske eventuellt varit intressant med en historia om honom som någon slags antihjälte, där muppigheten skildras på ett intressant sätt. Men jag hade nog föredragit en story som fokuserar på the forsaken.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Vet vi att Therin överhuvudtaget kommer spela en central roll i filmerna?

Alltså, det skulle absolut inte förvåna mig. Men _vet_ vi det?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,934
Vet vi att Therin överhuvudtaget kommer spela en central roll i filmerna?

Alltså, det skulle absolut inte förvåna mig. Men _vet_ vi det?
Nej, det vet vi inte. Det skulle kunna handla om vem som helst.

Kanske vore intressant att se historien från någon av aielfolkets perspektiv.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Alltså, det skulle absolut inte förvåna mig. Men _vet_ vi det?
Det är väl det uppenbara valet, även om det känns tunt och småtrist.

Å andra sidan tänkte jag precis samma sak när jag hörde om House of the Dragon och oj vad fel jag hade.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Det är väl det uppenbara valet, även om det känns tunt och småtrist.
Håller med. Tänker att historien ”måste” baseras på något och då är den tragiska kärlekshistorien en given del.

Hade varit guld att få se utformandet och användningen av angreal, sa’angreal och ter’angreal
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Vet vi att Therin överhuvudtaget kommer spela en central roll i filmerna?

Alltså, det skulle absolut inte förvåna mig. Men _vet_ vi det?
Utifrån vad jag läst så kommer filmerna handla om The War of the Shadow. Och med tanke på att Lews Therin var ledaren för den organisation som styrde världen fram till The War of the Shadow och som utförde den aktion som triggade The War of the Shadow (en aktion som Lews Therin var aktivt inblandad i) och med tanke på att Lews Therin sen blev generalen för ena sidan i The War of the Shadow så låter det långsökt att han inte skulle spela en i alla fall någonlunda central roll i filmerna.

Han kommer som minst vara typ Leia i episode 7-9.

"Den tragiska kärlekshistorien" behöver inte nödvändigtvis spela en central roll i filmerna. Prologen till första boken känns som en naturlig avslutning för trilogin, dock.

Übereil
 
Top