DoD What's in a name: Altor, Ereb och Ereb Altor

Tarsus

Warrior
Joined
24 Jan 2022
Messages
253
Låg Chronopia i Altor?? Det har jag totalt missat i alla år. Trodde det var en helt separat värld. :)
Även innan Altors baksida kom ut nämndes gråalverna ett par gånger och det alviska handelshuset Ventura som har nära band till dem sades ha upptäckt en kontinent på andra sidan havet, vilket jag förmodar var en hint om att de båda kampanjvärldarna satt ihop eftersom det var med i Alver i Chronopia av Johan Sjöberg och inte i grundbokens världskapitel av Bill King.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Även innan Altors baksida kom ut nämndes gråalverna ett par gånger och det alviska handelshuset Ventura som har nära band till dem sades ha upptäckt en kontinent på andra sidan havet, vilket jag förmodar var en hint om att de båda kampanjvärldarna satt ihop eftersom det var med i Alver i Chronopia av Johan Sjöberg och inte i grundbokens världskapitel av Bill King.
Enligt Boken om Drakar och Demoner så var det nog mer ett plötsligt infall än en planerad strategi.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Det är ju himla mycket att fantisera ihop en kontinent. Jag vill ju blanda mig i Ereb Altor men jag kommer hålla mig till mina slps, äventyrsplatser. Men jag kunde inte hålla mina tankar i styr i jiphun tråden så startar någon en kontinent tråd kommer jag bergis lägga mig i
Ja, min tanke var ju just att många skulle lägga sig i!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
Nej, det är mer området runt Krilloan som beskrivs. Men som jag minns det var det inte speciellt fantasieggande.
Det finns en del att hämta i beskrivningen av folkslagen och om Oktagonen. Det är inte modellen ”Det här landet är”, utan mer ””Aha, så här finns den demonstrants…”. Men det ger absolut indikationer på Samkarnasom kontinent.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
Enligt Boken om Drakar och Demoner så var det nog mer ett plötsligt infall än en planerad strategi.
Det ena utesluter inte det andra. Idéer gror i huvudet, man slänger in en lite. Testballong i texten. I värsta fall ignorerar man det, i andra fall snor man bara gråalarna och i bästa fall drar man ihop världarna.

Jag tror inte det fanns en klar idé att världarna skulle jämkas då, men den in ha grumlat där innan.
 
Top