WH40K: Rogue Trader OSRlike

Yes, logiskt. Där är det ju samma regel som i WH40K.

Känns som ett onödigt steg att räkna om.

Borde väl gå lika bra att vända för WS, BS, S och T: slå lika med eller under för att lyckas.

Extremt rudimentär Pendragon vid motsatta slag: Den som slår högst under sitt värde vinner. Oavgjort (vilket borde bli ganska vanligt) vinns av den med högst värde. Oavgjort igen är antingen oavgjort på riktigt, eller så får man singla slant.

Ja, snygg lösning!

Mycket coolt! Man blir ju väldigt spelsugen!
Fighting stats: WS, BS, S, T, I. On a scale from 0-10. Human average: 3. Roll equal or under on d6 to
check. Opposed rolls (including melee and to wound): highest under the value wins. If tied, then
highest value win. If still tied, it’s a stalemate or flip a coin. Use I for dexterity.
Hur rullar man om värdet är över 6?

Jag förstår inte riktigt vad som menas med opposed rolls to wound, är det själva skadeslaget som avses och hur funkar det mer specifikt i så fall?

Mycket coolt! Man blir ju väldigt spelsugen!
Kul :)

Hur rullar man om värdet är över 6?

Det kan sänkas genom modifikationer. Om det är opposed vinner den med högst värde vid lika slag. Ev kör man med exploderande 6or, så att man ändå kan misslykas?
Jag förstår inte riktigt vad som menas med opposed rolls to wound, är det själva skadeslaget som avses och hur funkar det mer specifikt i så fall?
Enl WH40K slår man attackens (varelsens eller vapnets) S mot offrets T. Om S lyckas tar offret ett wound. I WH40K Rogue Trader ser man vad man skall slå under på en motståndstabell. Jag kör pendragon istället

Back