Nekromanti WFRP - Dying of the Light

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Någon som kan rekommendera ovanstående äventyr? Har hört att det ska vara riktigt bra. Stämmer detta?-R
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Denna modul ligger tyvärr fortfarande i min "att läsa" låda, men utifrån det jag sett genom att snabbt bläddra igenom den så rekommenderar jag den inte, åtminstonde för nybörjar-rp. Det är bättre att spendera pengarna på The Enemy Within kampanjen istället, eller på själva boken Marienburg (som i stort sett krävs för Dying of the light).
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
Njae. Om du inte har Enemy within kampanjen rekommenderas den utan tvekan först.
Marienburg stadsboken är också väl värd att köpas, förmodligen den bästa stadsboken jag läst till ett rollspel, full med idéer och intressanta karaktärer.
Fast, om jag inte minns fel, är Dying if the light out of print så det kanske är lika bra att köpa den om du kan...
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Jag var spelledare...

när vi spelade DotL. Äventyret lider av ett stort problem. De olika delarna är skrivna av olika författare. Dett gör att det är ett äventyr med väldigt olika karaktär från delavsnitt till delavsnitt och om inte gruppen vill barnvakta så kan man få problem. Man måste inte ha Marienburg boken för att spela, det mesta utspelas utanför staden ändå. Men det är dock en mycket bra modul som man har nytta av om DotL är en del av en kampanj.

Som andra rekommenderar jag istället Enemy within kampanjen. Den är så ruskigt mycket bättre.
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Den är OK

Men tyvärr lider den verkligen av att delarna är skrivna av olika författare. Det känns inte som en kampanj utan endast en serie äventyr. "The Enemy Within" är klart bättre medan "Doomstones" är klart sämre. 3 Stridshammare av 5 möjliga.
 
Top