Nekromanti WFRP: Altdorf, Marienburg eller Middenheim?

Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Re: Vad vill man spela?

[ QUOTE ]
Men så kom jag på att jag skulle fråga er! När ni tittar i nya WFRP, vad är det ni skulle vilja spela, och varför?

[/ QUOTE ]

Jag har alltid varit svag för stadsäventyr i WFRP. Då kan man få deckaräventyr, politik, handel, intriger och lite smutsig gatuvåld. Så slipper man allt menlöst traskande i vildmarken.

Iof gillar jag också flodäventyr. Det är en kvarleva sen Death on the Reik modulen. Det är otroligt kul att segla omkring på Reik och uppleva äventyr samtidigt som man sysslar med lite handel. Det skulle kanske vara lämpligt för dig, då kan du ju ha med både Altdorf, Nuln och Marienburg :gremgrin:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Jaha, då blir det inte Nuln :)

Didz? Har han Nuln som sin favvisstad?

Då får det vara. Han är så gnällig och dryg att jag inte vill spela en sekund i en stad som han har som favoritstad! :gremlaugh:

M.
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Jag inväntar den nya kampanjen...

För egen del kommer jag att börja spela WHFRP2 snart.

I början blir det småäventyr för min grupp innan BI får ut del 1 (kommer i maj) i sin nya jättekampanj "Path of the Damned" som inledningsvis kommer att utspela sig i Middenheim (som i den numera WHFB anpassade världen just blivit delvis raserad). Del 2 (kommer i augusti) i kampanjen kommer att utspelas i Altdorf.

...och i juli kommer en sourcebook över "the Empire".
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Marienburg

Marienburg, för mig är det ingen tvekan om att min kampanj kommer att utspela sig där. Dels för att jag tycker det är den mest stämningsfulla av de tre städerna, och dels för att vi har spelat såpass mycket i de andra. I och för sig ser ju inte Middenheim lika dan ut längre, så kanske kan vara intressant med en liten sidotur dit med i kampanjen...
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Recension [OT]

Lite ot jag vet... men bättre än en ny tråd

skulle inte någon av er som äger spelet kunna pilla ihop en liten recension? Det skulle uppskattas enormt, jag är lite köpsugen. men är det svårt för en komplett nybörjare på wfrp eller får man med mycket världsbeskrivning? Hur funkar det egentligen med karriärer? Är det bra skrivet? Snygga bilder?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Kommer i nästa Fenix tror jag

Men det är inte jag som skriver den, så jag är osäker på om jag fattat det rätt.

M.
 
Top