Nekromanti WF: Några yrken (liten uppdatering)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,913
Location
Port Kad, The Rim
Artisto-unge: Du är ung, du är rik, du är snygg (eller tror så i alla fall). Mamma och pappa har makt, pengar och inflytande, så du är van vid att glida omkring och få som du vill. Du känner folk till höger och vänster. En del är skyldiga dig tjänster och vice versa. Livet i hemsamhället är trist, men nu har du fått nya kompisar som du ska följa på äventyr – förutsatt att mamma eller pappa inte får veta vad som är på gång.

Hyrklinga: Våld och ond bråd död – där ligger din expertis. Du föddes bland patrasket, men din kallblodighet och skjutskicklighet öppnade vägen mot ett annat liv. Blev det bättre? Kanske, kanske inte, men du har inte tålamod med något annat yrke. Handelsmän behöver vakter, aristokratfamiljer livvakter, furstar sergeanter. Du tar anställning hos den som betalar bra och är lojal mot kontraktet. Du vet också att hot och list är bästa vägen till seger. Bara naiva aristokrater insisterar på rent spel när tauskotten får luften att koka.

Mekare: Maskiner är dina vänner. De kan du lita på, eftersom de är rättframma till skillnad från människor. Ögon, öron, fingrar, näsa – alla sinnen hjälper dig att förstå hur en maskin fungerar eller att hitta ett tekniskt fel. Dina galliumplastkläder är fläckiga, men din verktygslåda är skinande ren och i perfekt ordning.

Vägvisare: Wolframfästet må se oföränderligt ut för vanligt folk, men det är en illusion. En väg som är öppen i dag, kan blockeras av svältande barbarer imorgon. Hissar kraschar, basarer plundras. Men du låter inte sådana problem avskräcka dig: det finns alltid en alternativ rutt, även om de går genom skitiga underhållstunnlar. Handelsmän och stoltsar vet att de behöver din expertis vid sina resor, så de betalar din taxa även om de muttrar. (Inspirerande länk >>>)


<font size="1">Edit: länk inlagd 08-05-08, 12.00 </font size>
 
Top