Nekromanti Westworld

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Trist!

Även om de senaste säsongerna varit lite varierande i kvalitet och känts lite spretiga (och inte så lite släcka-förra-säsongens-bränder-känsla) så är det klart det hade varit bättre att få se hur de faktiskt tänkt avsluta det hela.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Väldigt nöjd med att jag bara sett första säsongen.

Verkar ha blivit riktigt uselt därefter. Och på det blir det inte heller nåt riktigt avslut.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Jag har nog tyckt att alla säsonger varit helt OK; däremot har jag definitivt inte fått känslan av att de haft någon form av långsiktig plan. Mer så att de bränt ner huset kring sig varje säsong för en maffig dramatisk final, och sen fått spendera början av nästa säsong med att plocka upp bitarna och försöka bygga något slags fortsättning. Det har känts som väldigt lite plantering mellan säsongerna, vilket gör det svårt att bry sig framför allt om de lite större avslöjandena tycker jag.

På det sättet känns det helt klart som en serie som egentligen kan avslutas när som helst. Det finns väldigt få liksom icke-ihopknutna trådar eller så, upplever jag det som.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag gillade både säsong 1 och 2 väldigt mycket. Det känns som att mycket av kritiken mot säsong 2 var detsamma som kritiken mot första säsongen av Witcher, det vill säga att något skulle vara dåligt bara för att det inte är helt lätt att hänga med i handlingen, vilket för mig är en märklig kritik, främst eftersom samma människor även brukar rikta kritik mot att narrativen från Hollywood är för likartade och oförutsägbara. Med allt detta sagt är nog säsong 3 min absoluta favoritsäsong på grund av att jag ÄLSKAR cyberpunk och att denna säsong på ett otroligt smart sätt tar genren cyberpunk och gör något aktuellt med det. Säsong 4 har jag bara sätt några avsnitt av men den har tyvärr hittills inte fångat mig som den briljanta tredje säsongen. Då jag inte sett klart säsong 4 kan jag inte säga huruvida det var en dålig idé att avsluta serien därefter men jag tycker settingen är intressant och hade gärna sett fler historier däri.
 
Top