Nekromanti Western

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
...verkar skit coolt!Ni som hänger på det här stället...kan ni berätta om western för mej?Jag vet att det finns å ladda ner här nånstans(på www.rollspel.nu)....Tror ja.

MGL(med gurglande läten)Holy warrior,monstret från skuggorna...som badat i Ankh(det är en bedrift!).
 

Shotgun Slim

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
37
Location
Fort Madison, Iowa
Howdy partner!

Western är, som snacket går på plattan, fet med på! Ett helschysst rollspel i en helschysst era. Här finns det. Allt från Billy the Kid till ömfotingar. Från New Yorks gator till Texas prärie och vidare till Colorados klippor. Från fredliga mexikaner till fientliga apacher. Från lugna åkrar till vilda salooner!

Om Western finns att ladda ner vet jag inte men det finns definitivt att handla om inte annat. Kika in på www.rollspel.com. Där finns allt om Western.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"...verkar skit coolt!Ni som hänger på det här stället...kan ni berätta om western för mej?Jag vet att det finns å ladda ner här nånstans(på www.rollspel.nu)....Tror ja."

Western är ett mycket bra rollspel...dock finns det inte att ladda hem, utan måste köpas... och då är boxen prisvärd...

Det som finns att ladda hem är reglerna för Western Figurspelet...det och mer om rollspelet kan du läsa om på www.rollspel.com Riddaren Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Mini

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
72
Location
Uppsala
Och vad vill du veta?

Var hälsad, HW.

Som sagt, vad vill du veta om spelet?

Är reglerna svåra? Personligen skulle jag nog klassa Western som medelsvårt. Men regelboken är tydlig och det finns gott om hjälp om du kör fast. Skicka bara frågan hit.

Behövs förkunskaper? Nja, om du vill spela realistiskt så finns det en halv bok med historisk information i regelboken. Annars är det bara att sätta på några häftiga western-rullar (gärna med husguden Eastwood) och kom i stämning.

Går det att variera? Visst, det går att spela både som rollspel och bordspel. Information finner du på www.rollspel.nu.

Är det roligt? Låt mig säga så här: jag spelar minst två långa kvällar i veckan, jag försöker hosta upp minst ett bra, genomarbetat, strukturerat och utskrivet äventyr i månaden och jag samlar på westernfilmer. Kort sagt, jag är fanatiskt förtjust i detta spel och är antagligen totalt fel person att kunna ge ett kritiskt och genomarbetat svar på den frågan.

Så sluta Tjôta och börja spela.

Ha det gott
önskar

Mini
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Re: Och vad vill du veta?

Du råkar inte vilja spotta ut dessa äventyr till mig också? =)
Om jag inte spelar det så kan jag åtminstone få lite inspiration!

//"Fredda the mean" som inte kan spela Western förrän EON-kampanjen är över. =(
 

Mini

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
72
Location
Uppsala
Re: Och vad vill du veta?

Var hälsad, Freeda.
Visst kan jag spotta åt ditt håll också, så länge som e-post adressen stämmer.
Dock en liten varning: inga av mina nuvarande äventyr är provspelade än och alla är mer eller mindre färdiga. Men jag har två som är så färdiga som jag vill ha dem (var av den ena ska provspelas snart).
Det enda krav som jag har, är att jag ska få recemtioner på dem. Det är nämligen ända sättet jag kan utväcklas på.

Ha det gott
önskar

Mini
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Re: Och vad vill du veta?

Självklart kan jag recensera dina äventyr! Det är bara att skicka dem så ska ta mig en titt. Ska jag recensera dem före eller efter jag spelat dem? Jag kan i och för sig göra både och... Jaja, det är bara att spotta.... eh.... åt mitt håll. Jag tror min e-post stämmer i annat fall så är den
fredrikangebrand@hotmail.com.

//"Fredda the mean" som hoppar över att spotta åt ditt håll...
 

Mini

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
72
Location
Uppsala
Re: Och vad vill du veta?

Var hälsad, Fredda.
Tvi, tvi, tvi.
Låt mig veta om jag spotta åt rätt håll.
Ha det gott
önskar

Mini
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
www.rollspel.com - Westerns hem på nätet:)

Tror inte det finns för nedladdning (skulle faktiskt bli rätt sura då)... Däremot finns det massor för nedladdning till spelet på www.rollspel.com:-)

Det är ett klart roligt spel - tycker vi själva som inte tröttnat ännu trots intensivt spelande i diverse olika kampanjer under 17 års tid... Men visst, vi är partiska - vi har ju gjort spelet;-)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Re: Och vad vill du veta?

Eh.... Ja du spottade åt rätt håll... Tror jag.... Fick äventyret och fick dessutom något blött på mig... Kan antingen varit regn eller din loska.... Vet inte riktigt...

//"Fredda the mean" som hoppas att det var regn....
 
Top