Nekromanti Western??

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Hej! Jag har funderat på att köpa western, men jag vet inte riktigt, för mina polare säger att det suger. Men jag är inte så säker på det. Jag vet att det finns måna som gillar western.Jag skulle villja få er att övertala mig till att köpa detta rollspel. Jag skulle vilja höra både posetiva och negativa saker om Western.

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Hej! Jag har funderat på att köpa western, men jag vet inte riktigt, för mina polare säger att det suger.</I>

Brukar de titta på westernfilmer? Min gissning är att de säger att det suger för att de själva inte gillar genren.

--
Åke
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Hej

Det är klart att du ska köpa Western, även om dina polare inte gillar miljön.

När du väl har spelet så är det bara att övertyga dem om dess oöverträffade fullkomlighet.

Behöver du hjälp i övertygandet kan ni väll komma förbi Absolut Spel första onsdagen i månaden och träffa skaparna av detta mästerverk; Anders och Tove Gillbring, och spela lite figurspel i sann Western miljö med helcoola byggnader.

Jag har själv spelat western sedan första utgåvan kom ut för mer än 10 år sedan och jag tycker fortfarande att det är det bästa rollspel som gjorts, framför allt nu när den nya utgåvan finns, som gjort reglerna smidigar och ökat Western känslan.

Western är helt klart värt några av dina hårt förtjänade slantar, ett gott råd "köp hard back" håller bättre ser lyxigt ut och ger en bra känsla.

Lycka till med spelandet

mvh Jonny Utah
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Jobbar du på absolut spel??

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Hej

Nej, jag arbetar inte på Absolut spel, men jag tycker det är ett bra tillfälle att träffa skaparna bakom Western.

Ska jag rekomendera dig vart du kan köpa spelet skulle jag utan tvekan föreslå www.rollspel.com, så att Gillbrings får in lite slantar och tycker det är värt att fortsätta att ge ut bra rollspesmaterial.

Tänker du köpa spelat ???

ha en bra dag

mvh Jonny Utah
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
vet ej!

Jag vet inte om jag ska köpa western. Men det verkar lovande som jag har fattat det. Men just nu kan jag inte köpa det, för att jag har inga pengar. Men jag kanske köper det till kusinen, så kan jag få det när han inte fattar (han är 5 år). Då slipper jag betala, det gör mina föräldrar
för att jag är kanske inte den äldta direkt (12år) snart 13
(annan dag jul).


/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Western!

För att tycka om Western som spel måste man tycka att genren är OK och kul att spela. Många spelar SF och fantasy, och det kan vara en rätt stor omställning. Lite grand kan det säkert också handla om att din spelgrupp inte känner sig riktigt säkra på hur man spelar i Western, vilken typ av äventyr man spelar.

Gillar man inte vilda västern överhuvudtaget skall man självfallet inte heller köpa spelet. Om man inte kan tänka sig att spela en tystlåten revolverman, en fingerfärdig spelare, svavelosande predikant eller girig guldgrävare kanske det inte är rätt. Om inte känslan av dammet som yr på gatan som plötsligt blev öde inför den stundande duellen inte höjer adrenalinet det minsta, så nej... Om inte den totala kulturkollisionen mellan indianer och vita inte ger ett enda uppslag till intressanta äventyr, så nej, då är nog inte Western någonting för er.

Tycker ni däremot att det låter intressant och kul, eller någonsin sett en västernfilm ni gillat är Western definitivt ett spel för er!

Spelet innehåller mycket mer än bara regler. Du får en gedigen introduktion till spelvärlden och ett äventyr på köpet. Vill du få fler idéer till vad ni kan spela så gå in på www.rollspel.com - där finns mängder med äventyr och annat gratis material till Western (bl.a., du hittar högklassigt material även till andra spel där), och det tillkommer löpande nya grejer. Innan du bestämmer sig så ladda ner ett eller flera äventyr (det finns både kortare och längre, de flesta kompletta med illustrationer och kartor) och känn efter - är det någonting du skulle tycka var roligt att spela och/eller spelleda?

Sedan är det ju inte konstigt att vi tycker Western är bra. Vill du veta även vad andra tycker? Antingen kan du nöja dig med att läsa recensionerna på den här sidan, men om du vill ha ett bredare urval hittar du ännu fler på www.rollspel.com /a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Det är klart att du skall köpa Western! Det är ett alldeles utmärkt rollspel att damma loss ordentligt i. Förvisso kan reglerna vara liiiite trixiga i början, men man lär sig snart. Det är definitivt inte värre än till exempel Rolemaster *ryser*.

Till dina kamrater kan du ju alltid påpeka att livet vore bra tråkigt utan variation. Man spelar ju rollspel för att få i sig olika sorters upplevelser. Jag har testat det mesta, och Western tillhör ett av de mest gedigna spelen som finns.

/åsa
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Jasså, vilka av dina polare har sagt att det suger?
Jag antar att du menar mig och Basti-kun, och jag har iallafall inte sagt att det suger, jag tycker faktiskt att det är riktigt kul.

Oskyldigt anklagad... Ibland iallafall =)
/Tusse-san
 
Top