Western på avstånd, hjälp sökes!

ChristianK

Veteran
Joined
28 Feb 2024
Messages
3
Vi är ett gäng som tänkte börja spela Western och vi bor på olika platser i Sverige och tänkte kolla runt om det finns moduler till att spela via roll20 eller om någon har någon annan lösning på hur man kan lösa problemet.
Svar uppskattas :)

Mvh Christian
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Det finns så vitt jag vet inga moduler gjorda av Åskfågeln. Det mest interaktiva är ju träffmallen, och jag är inte skicklig nog för att föreslå hur man digitaliserar, men jag föreslår en hybrid av digitalt och analogt. Lägg in kartor och dylikt i Roll20 (gör själv eller kopiera från äventyr och lägg upp för eget bruk) men låt SL slå på träffmallen och meddela resultatet. Eventuellt kan SL rigga en kamera över träffmallen.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Det finns så vitt jag vet inga moduler gjorda av Åskfågeln. Det mest interaktiva är ju träffmallen,'
Om man nu vill flytta sitt Western in i cyberrymden. Det måste väl gå att scanna den med transparent bakgrund och sedan lägga den ovanpå bilderna av cowboys så man kan se var man träffar när man slår. (Iaf mallen från första utgåvan, jag har inte sett hur mekaniken utvecklats sedan dess med senare utgåvor.)
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Om man nu vill flytta sitt Western in i cyberrymden. Det måste väl gå att scanna den med transparent bakgrund och sedan lägga den ovanpå bilderna av cowboys så man kan se var man träffar när man slår. (Iaf mallen från första utgåvan, jag har inte sett hur mekaniken utvecklats sedan dess med senare utgåvor.)
Sant. Jag har bara läst och spelat fyran, men med tanke på att © är -89, -98, -2015 på själva mallen gissar jag att utformningen är samma.

Din idé var ju mycket smidigare än min.
 

ChristianK

Veteran
Joined
28 Feb 2024
Messages
3
Tack för era svar! Vi får hoppas att något funkar då vi drar igång till sommaren :D Tack igen!
 
Top