Nekromanti Western Marches

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag kan inte minnas att jag sett det här länkas till förut, men det har antagligen det ändå. Här finns några bloggposter om vad som verkar vart en riktigt sinnessjukt tuff serie äventyr som borde intressera Old School-folket och D&D-folket och Pathfinderfolket lika mycket, men det är antagligen lika gångbart för Drakar och Demoner, Eon eller vilket spel som helst. Behöver väl inte ens vara fantasy.
Jag vet inte vad ni tycker (jag känner igen delar från Kingmakerkampanjen om inte annat), men det verkar ju vara riktigt... roligt!


Storuggla, är det en häst
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Jag känner igen det här... måste säga att det jag mest blev imponerad av var hur många och engagerade spelare killen måste ha, om DE schemalägger speltillfällena.

Sen är det en väldigt intressant approach, och något jag definitivt ska kolla in om jag nånsin får igång mina drömmars sandlådekampanj. Gillar även det faktum att han medvetet gör vildmarken FARLIG, att den inte bara är en transportsträcka till det verkliga målet - det skulle inte funka i alla kampanjer, men i en hembryggd miljö känns det som det skulle få spelarna att ta HELA världen på allvar.
 

Anton P

Veteran
Joined
10 Dec 2010
Messages
120
Hmm, kanske är något för min enorma spelgrupp. Skulle nog köra det i en urban fantasy miljö.
 
Top