Nekromanti Western + Lincon = perfekt

Shadar Fal

Veteran
Måste hålla med

Det var enormt roligt att spela western figurspelet. Rollspels äventyret var det defenitvt inget fel på häller, kanske lite långt. Var det någon som han spela klart?

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.

Nightowl

Champion
Jag spelade inte, men det _måste_ ha varit bra, för alla som spelade lät som de hade väldigt roligt, och det vimlade av folk som ville spela...

Nightowl, som kamperade i den lilla Gondica-hörnan i Rävspels rum, när han inte SLade Gondica...

PS: Vill bara informera om att Rävspels gäng hade byggt _lyor_ av möblerna att sova i; undrar vad det säger om NeoGames (allt nytt?), Cell (givet hur det ser ut där de bor...) respektive RiotMinds (går det att sova där?). ;-D DS

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Ofeig

Warrior
Var Riotminds där?
Det måste jag ha la missat...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Ofeig

Warrior
Re: Måste hålla med

Nä, min SL han fick lite bråttom och han avslutade med; "ja, ni blev ju la hängda ändå..."

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Nightowl

Champion
OT...

Jag tror inte RiotMinds _var_ det - men _om_... (Diskussionen uppstod vid läggdags mellan mig och Åke, som för tilfället gömde sig under en kateder, medan jag barrikaderat mig bakom ett gäng bänkar.)

Jag missade t.o.m att gå in till NeoGames (som åkte hem på lördagen, vill jag minnas) så jag hade noll koll på vad som hände företagsmässigt. Jag spelledde mest.

Nightowl

We're damned if we do.
So let's DO it, dammit!

Ofeig

Warrior
Re: OT...

ok, då jag fatta...

Big Marco

Läskig
OT OT! =)

Jepp, vi lämnade LC med vemod vid 18-snåret på lördagen, dels var det planerat, dels hade vi slut på flera viktiga moduler i sortimentet.

Fast jag fattar inte "(allt nytt?)" - men jag känner att jag vill fatta! ,-)

En stor hälsning till hela Rävspel som gjorde LC än mer trevligt. Puss till er alla. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Nightowl

Champion
Re: OT OT! =)

"Fast jag fattar inte "(allt nytt?)" - men jag känner att jag vill fatta! ,-)"

Alltså, resonemanget var att spelföretagen hajkade på lajvet utefter vad de hette. Vi _hade_ helt omedvetet byggt så lyor man kunde krypa i (så femtielva figurspelare inte skulle trampa i ens sovsäck eller nyköpta spel), och Rävar bor i Lyor... så då borde _Neo_games ha en massa nya saker, och Cell bo, ni gissar i vad.

Eller nått...

Nightowl, som väl får tacka Neo tillbaka

We're damned if we do.
So let's DO it, dammit!

Ungefär hälften av de 24 spelgrupperna hann spela klart, men det var rätt många som aldrig kom längre än till Indianterritoriet heller... Å andra sidan låg äventyrets tyngdpunkt i början;-)

Vinnarna hade en grandios avslutning där alla dog (! - inte avsikten direkt, men vad tusan). Imorgon kommer äventyret och vinnarna upp på www.rollspel.com så att även ni som missade LinCon får chansen att spela äventyret innan SydCon (2-5 augusti)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

McAber

Varulv

Vi drog över med en timme. Som vanligt var äventyret ett gediget hantverk. Parat med en mycket påläst och duktig spelledare (Joakim från Umeå) så blev det en riktig höjdare.

Ska bli spännande att se om vi placerade oss, vi kanske inte var så orginella, men vi sköt glatt på det mesta.

/McAber (lagledare för PLEW)

Hallski

Veteran

Hehe vi kom inte längre än indianterritoriet (spellederan fick dra en berättelse av vad som hände sen). Vi hade väldigt roligt och jag vill passa på att tacka Louis för en enorm insatts som spelledare.

// Micke "Thomas Freeman"