Nekromanti Western Heartlands

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Jag tänkte starta min kampanj i Western Heartlands, det värkar vara ett bra ställe för ett gäng nya äventyrare.
Sjysst befolkning (gillar äventyrare) och massor av skumma saker, hehe. Men iaf jag tänkte ha mitt första lilla äventyr i Graycloak Hills (sid.223) för där värkar det finnas saker som kan locka alla sorters äventyrare. MEN
jag hittar inte det stället någonstans på kartan!!!
Och jag hittar ingen inzoomad karta över den delen av världen häller (jag har inte haft tid att kålla så mkt) men om ni vet var det är försök beskriva det lr om du sett kartan över det på någon sida! Skriv gärna det. Tacksam för svar...

To be forgotten is worse than death!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har inte min gamla FR-box tillgänglig just nu, men jag är rätt säker på att Greycloak Hills ligger ungefär vid Evereska, om det nu finns med på kartan i nya FR. Eller snarare tvärtom, Evereska ligger i Greycloak Hills.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Enligt gamla FR campaign boxen ligger Greycloak Hills norr om Evereska. Ungefär samma info som i nya boken, med tilläggen att alverna där primärt sköter sin handel med staden/byn Hills Edge och att de tillverkar instrument av hög kvalitet. Alverna i Greycloak hills agerar helt separat från Evereska, och styrs av sin egen Lord - Erlan Duirsar, War 7/ Wiz 11. Anledningen till namnet Greycloak Hills är att alverna där vanligen klär sig grått, innan alverna flyttade in hette området Tomb Hills. Varför vet du ju redan :)

Jag har inte heller lyckats hitta någon karta över området i fråga, men områdena längre söderut beskrivs grundligt i Elminsters Ecologies appendix 1 och 2 (separata böcker som går att ladda ner på Wizards hemsida).

Borde ju finnas nåt tillbehör som behandlar Evereska lite grundligare också, men jag har inte stött på nåt än..
 
Top