Nekromanti Western Grande!

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Har precis fått boxen med posten. Verkar som ett höjdar rollspel! Är det något äventyr som ni kan rekommendera för ett första speltillfälle?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Som introduktionsäventyr tycker jag det gamla (till Western från 1989) är bättre än det nya...och i boxen finns detta på CD:n med konverterade slp:er, det är Sutton Creek.

Annars är något av konventsäventyren med färdiga rollpersoner lätta för nybörjare, finns några sådana på CD:n oxå.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Erkki

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
74
Location
Malmoe, Sweden, Tellus.
Jag tycker du skall inleda med "Grande Station", som jag tror finns med på CD-skivan, för att sedan fortsätta med "I väntan på döden" i regelboken. De båda äventyren utspelas i samma county. Sedan är det bara att fortsätta med Raton Pass och Trinidad äventyren. En lysande kvartett helt enkelt.

E.
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Ok, ska kika även på det... Vilka bra och lättspelade regler det är till Western! Jag har även 1989:ans utgåva. Har inte spelat det en enda gång dock. Var alltför segt för mig...
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Klart vettig ordning, som vi själva skulle rekommendera:) På det viset får man inte bara ett bra introduktionsäventyr utan även en kampanj som sträcker sig över många spelkvällar:)

Annars beror det lite grand på vad man vill ha. Vi tycker själva att I Väntan På Döden är ett bra introduktionsäventyr, även om det har en tendens att ta mer än en spelkväll att spela... Vill man ha ha kortare äventyr fungerar Wyomings Vargar, Vem klämtar Klockorna För?, Raton Pass och Sutton Creek klart bra.

Konventsäventyren är bra för att få en känsla för spelet och miljön. Nackdelen är att t.ex. konventskampanjerna passar bättre med de rollpersoner som skrivits till dem än helt nya egna (i synnerhet Dollartrilogin som kräver riktigt erfarna rollpersoner)

Hoppas ni får roligt när ni spelar!

/a & t



<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Framför allt är jag glad att segmenten har försvunnit.*rys*
Skademodellen verkar mycket flexibel också. All bakgrundsfakta som är med och det övernaturliga gör det hela bännu bättre. All fakta om indianerna och den lilla förflyttningsregeln för Apacherna är otroligt häftig och passande. Alla typiska slp:n gör allt ännu lättare.
Jag bara väntar på att spela klart min EON kampanj (egentligen två äventyr) så jag kan få mina spelare att vara med på Western! Lysandet! Jag kunde inte gjort det mycket bättre själv! =)
Jag ska riktigt hårdgranska reglerna och se om jag kan hitta något dåligt också så ni inte blir alltför malliga nu...
/"Fredda the mean" som börjar bli alltför icke mean....
 
Top