Nekromanti Werewolf the Masquerade

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Protest!

Även om vi inte får för redaktionen (jag kan annars tänka mig att man har typ femton anonyma konton som man "lämnar tillbaka" efter spel) så är det ju inget större problem. Det finns ju massor av gratisforum att smälla upp. Det är synd bara att vi inte får allt varulvsspelande arkiverat på samma plats.

Ett alternativ vore förstås att flytta WRNU-varulvandet till ett helt nytt forum helt och hållet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Protest!

Ett alternativ vore förstås att flytta WRNU-varulvandet till ett helt nytt forum helt och hållet.
Kan säga att flyttar det från rollspel.nu så kommer jag inte följa med. Har ingen lust att rega mig på ett nytt forum för att endast spela maffia spel.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Protest!

Vimes said:
jag kan annars tänka mig att man har typ femton anonyma konton som man "lämnar tillbaka" efter spel
Det låter som en vettig idé som Dante skulle kunna godkänna.

Edit:
alltså att rollspel.nu har c:a 15 "varulvskonton" som återanvänds vid varje varulvsspel.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Protest!

anth said:
Vimes said:
jag kan annars tänka mig att man har typ femton anonyma konton som man "lämnar tillbaka" efter spel
Det låter som en vettig idé som Dante skulle kunna godkänna.

Edit:
alltså att rollspel.nu har c:a 15 "varulvskonton" som återanvänds vid varje varulvsspel.
Isf är et väl kanske bäst att fråga Dante om man skulle kunna genomföra det?

ca 15 anonyma konton, namgivna efter sifferkombination, bokstavskombination eller färger/färgskalor. Dessa anonyma konton får endast användas till varulvsspel (om det inte går att tillåta ett forum, så är det ju bara att ha det som regel, men det ska ju gå).

Så tänker jag mig det iaf.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Protest!

Lu-kaazh said:
jag skickar iväg en förfrågan till Dante
Va bra. Även om jag själv undrar hur användbart det egentligen är?

Kommer vi använda det hela tiden? Kommer det användas ett par gånger om året? Jag hoppas i vilket fall som helst att det inte orsakar för mycket problem för att det ska vara värt det.

Och, ja, jag tycker egentligen om idén.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Protest!

Jag ser inte riktigt poängen med dessa konton och kommer med stor sannolikhet stå över samtliga spel som kräver att man loggar in med ett annat id.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Protest!

Vicotnik said:
Jag ser inte riktigt poängen med dessa konton och kommer med stor sannolikhet stå över samtliga spel som kräver att man loggar in med ett annat id.
+1
Ser inte anledningen med det här då det spelar liten roll vem som spelar.
Har inte sett något bra argument för det här och lik Vic så kommer jag inte vara med på varulvsspel om det flyttar till ett annat forum samt att jag kommer nog inte orka med ett nytt konto bara för att spela varulvsspelet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Protest!

Jag har fått svar från Dante.
han är emot iden.
så jag ställer nog in iden tills vidare, om nu inte någon annan hitta någon bra lösning.

//Lukas som är glad att han inte han lägga upp en anmälningstråd
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Protest!

Synd.

Det skulle vara väldigt intressant att köra ett anonymt varulvsspel, inte minst med tanke på hur mycket metakunskap som resonemangen i spelen nu lutar sig mot. Det vore coolt med ett nedskalat varulvsspel, tycker jag.

Och, med tanke på den tid varulvsspel tar i anspråk är det ju lite märkligt att hävda att man inte "orkar" regga et nytt konto, här eller på ett annat forum. :gremsmile:

Jag tycker inte du ska lägga ner din ide, Lukas. Lägg upp en anmälningstråd ändå, så kan man hålla spelet på ett snabbt uppslängt gratisforum istället.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Protest!

Vimes said:
Synd.

Det skulle vara väldigt intressant att köra ett anonymt varulvsspel, inte minst med tanke på hur mycket metakunskap som resonemangen i spelen nu lutar sig mot. Det vore coolt med ett nedskalat varulvsspel, tycker jag.
Jag håller med!
men jag känner mig inte så pigg på att gå emot vår redaktion.
sedan så känns alternativet att flytta till ett annat forum som besvärligt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Spider Jerusalem said:
Jag kan se över alternativa lösningar.
De alternativa lösningarna behöver inte vara så jobbiga. Annonsera på rollspel.nu (eftersom det är WRNU:are vi vill ha med i spelen) men spela på ett gratisforum. Tråkigt att inte ha allt på det här forumet, men det här är en lösning som går att genomföra åtminstone. Att flytta varulvsspelen till ett annat forum for good kommer göra att jag lägger ned. Jag gillar rollspel.nu, och det är här jag vill tillbringa tid, inte på nåt annat forum. Men som en one shot skulle jag kunna tänka mig att spela på ett annat forum, bara för att få uppleva den här ascoola idén.

Now... Vore inte sånt här bra att ta i "Snack & teori"?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Re: Protest!

Lu-kaazh said:
Jag har fått svar från Dante.
han är emot iden.
så jag ställer nog in iden tills vidare, om nu inte någon annan hitta någon bra lösning.

//Lukas som är glad att han inte han lägga upp en anmälningstråd
För att förtydliga detta, så är alltså redaktörens (Dantes) åsikt att skapandet och användandet av strumpdockor riskerar att medföra merjobb för redaktionen, och därför är vi inte pigga på att det skapas en massa sådana.

Jag har samma åsikt, så man kan ju misstänka att jag är en strumpdocka för redaktören, ehuru ingen sett oss på samma ställe samtidigt ... Eller jo det har ju folk men vaffan, sådana petitesser kan man väl strunta i.

/M
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Protest!

Magnus Seter said:
Lu-kaazh said:
Jag har fått svar från Dante.
han är emot iden.
så jag ställer nog in iden tills vidare, om nu inte någon annan hitta någon bra lösning.

//Lukas som är glad att han inte han lägga upp en anmälningstråd
För att förtydliga detta, så är alltså redaktörens (Dantes) åsikt att skapandet och användandet av strumpdockor riskerar att medföra merjobb för redaktionen, och därför är vi inte pigga på att det skapas en massa sådana.

Jag har samma åsikt, så man kan ju misstänka att jag är en strumpdocka för redaktören, ehuru ingen sett oss på samma ställe samtidigt ... Eller jo det har ju folk men vaffan, sådana petitesser kan man väl strunta i.

/M
Jag skulle kunna tänka mig att administrera detta om redaktionen tycker det varkar jobbigt.
Det är inte så svårt att knacka upp 15 konton som bara har rättigheter att posta i varulvsforumet.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Missförstå mig rätt.
Jag tycker det är en dålig ide att använda anonyma konton då man ändå kommer se vilka som loggar in och ut.
Men jag anser att det är bättre att ni är kvar här på WRNU än att ni drar någon annanstans, speciellt då jag inte tycker det skulle vara jobbigt att administrera det här.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Spider Jerusalem said:
Missförstå mig rätt.
Jag tycker det är en dålig ide att använda anonyma konton då man ändå kommer se vilka som loggar in och ut.
Men jag anser att det är bättre att ni är kvar här på WRNU än att ni drar någon annanstans, speciellt då jag inte tycker det skulle vara jobbigt att administrera det här.
Jag tänker inte dra någonstans för att lira varulvsspel. Fnuk. Jag besöker ju typ 3 sidor per gång jag öppnar internet och wurrnu är en av dom. Jag är på tok för lat för att leta mig in på ännu en sida så går det att administrera här och Rödingarna är med på det så tycker jag det låter som en klockren lösning.

Sen fnular jag lite på om det inte går att var inloggad med två konton på en gång? Jag har aldrig testat, men det kanske funkar. Jag kan ju vara inloggad på en massa olika datorer hemma som Konrad Konvalj på en och samma gång. Nu har jag noll skills i data så det kanske inte är så konstigt att man kan vara inloggad på flera datorer med samma IP adress och samma användarnamn på en gång. Ah. Du hajjar. Jag kan inte förklara mig själv..
 
Top