Nekromanti Weird west!

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Är det någon som har kört något äventyr med westerns regelsystem i weird west anda? vore kul att höra hur det gick, vad äventyrets intrig var samt om ni körde steamwest(?) eller med zombies, varulvar eller annat? Hur tog spelarna emot det och såvidare...

Man kan ju tänka sig indianshamaner som har förmågan att förvandla sig till olika djur och allt möjligt egentligen samt döda revolvermän som kommit tillbaka för att hämnas en oförrätt.

Det är väl intea alla som tycker att det är kul att blanda in övernaturliga händelser i western men om man inte går till överdrift tror jag att det kan vara väldigt kul. Sen får man ju anpassa sig till gruppen.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Inte spelat men jag har ett påbörjat projekt som tyvärr nu står stilla. Det skulle vara en alternativ western värld att spela i med övernaturliga inslag.

Skrev en inspirerande text till och med...

http://hem.passagen.se/sevendaggers/7D11Dust.htm

I övrigt så har min hemsida varit "död" länge. Kanske dags att rensa den lite?
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Dust devils!

Det där var ju riktigt inspirerande! Jag har iuförsej tänkt mig ett mer Wod liknande upplägg. Att man helt enkelt lägger in övernaturligheter i den vanliga världen...

Såsom övergivna städer som på natten befolkas av zombies "Braiiinnnnsss!" och liknande... Tihi
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Dust devils!

Som du kanske vet så finns det ju en tilläggsmodul till Werewolf för varulvar i 1800 talets Amerika.

Vidare vad gäller Dust Devils så var just tanken att kunna använda miljön och känslan av 1870-tal uppblandat med lite senare teknologi i en helt annan spelvärld. Vilket skulle göra det intressant för spelarna oxå. Mer att upptäcka och kanske inte så fullt förutsägbart och som SL har jag lite mer frihet vad gäller det övernaturliga.

Slutligen vad gäller namnet Dust Devils så finns det tydligen redan ett "amatörbygge" med det namnet.

Men namnet är bra tycker jag och är ju dubbelbottnat i mitt fall.
 
Top