Nekromanti Webplattform för kampanj

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Hej!

Vår spelgrupp ska precis dra igång en kampanj. Vi letar efter en webplattform vi kan använda för att dela bilder, texter och mindmaps med varandra.

* Facebook blir snabbt för dränkt. Vi använder Facebook mest för att boka in träffar.
* Wiki's är lite stela, och svåra att snabbt dela kortare texter med varandra.
* Rena mindmapverktyg, som MindMeister, hanterar inte stora mängder text särskilt bra.

Vad använder ni för verktyg? Hur fungerar det?

Cheerio,
M.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag har hört att folk använt Google Docs, och spontant tycker jag nog att det känns som nåt som borde funka, framför allt nu när de infört Google Drive så man kan ladda upp grejer smärtfritt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Obsidian Portal, kanske? Vi har använt den litegrann i min spelgrupp och jag tycker det är ett helt okej verktyg. Wiki-verktyg, listor med personer, karta, privata meddelanden.

Tyvärr är möjligheten att hantera bilder sämre. Man får ha porträtt på personer och man kan länka/bygga in bilder i text. Betalar man får man dock ladda upp flera »kartor«, som kan vara vad bilder på som helst.
 
G

Guest

Guest
Möller said:
Obsidian Portal, kanske? Vi har använt den litegrann i min spelgrupp och jag tycker det är ett helt okej verktyg. Wiki-verktyg, listor med personer, karta, privata meddelanden.

Tyvärr är möjligheten att hantera bilder sämre. Man får ha porträtt på personer och man kan länka/bygga in bilder i text. Betalar man får man dock ladda upp flera »kartor«, som kan vara vad bilder på som helst.
Håller med. Behöver ett verktyg som bara ska kunna hantera det mest grundläggande (kampanjanteckningar och sånt) så är OP suveränt. Enkelt att sätta upp en kampanj och grymt enkelt att använda då det i praktiken är en wiki.
 
Top