Webbutik för konstnär?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Min mamma har målat mycket de senaste åren och nu skulle hon vilja ha en hemsida med webbutik för att kunna sälja sina alster.

Jag vet att det finns en massa mer eller mindre färdiga lösningar som hon kan ha för en billig peng, och domän/DNS kan jag sköta åt henne. Har ni några tips? Gärna något där hon kan peta med tema/layout själv, för jag suger på det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Shopify är störst och det går blixtsnabbt att komma igång. Kostar från $29/mån.

Squarespace är en av de större webhostingföretagen med många användarvänliga lösningar så man snabbt kommer igång. Kostar från $18/mån.

GoDaddy är också en av de större webbhostingsföretagen, från $19.99/mån.

Volusion har en smidig "dra-och-släpp" webbside-redigerare för de som vill göra en egen sida utan att behöva lära sig html/css. Kostar från $29/mån

zyro har också "dra-och-släpp", kostar från $29/mån (tror det går att få ner priset)

Big Cartel är specialicerad för konstnärer, men kräver i praktiken kunskap i html/css för att få snyggt.

WooCommerce är stort, men samtidigt ett plugin till WordPress.
Jag avskyr WordPress och ratar därför WooCommerce. Men grunden är gratis.

X-cart är också en WordPerfect-lösning.


 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag använder bigcartel och har uppskattat hur smidigt allt varit. Men jag använder gratisversionen som är rätt begränsad men tillräckligt för mig just nu. Skulle jag börja betala skulle jag behöva ta ett extra varv för att kolla vad resten erbjuder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Enhörning körde etsy när hon sålde hantverk. Det verkade hanterligt, men jag har ingen personlig erfarenhet.
 
Top