Nekromanti Webbhotell för rollpelskampanjer?

Archemon

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
32
Location
Stockholm & Maputo
Hej,

Jag har hittat en site som fungerar som Webbhotell och inspirationskälla för rollpelskampanjer - Obsidian Portal:
http://www.obsidianportal.com/

Tacksam för fler tips och diskussion kring ämnet rörande fördelar och på vilket sätt ni använder er av dessa siter och hjälpmedel!

//Archemon, Tristotheles, Chronos... Kärt barn har många namn..
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Jag är just nu Ascendantmedlem på Obsidian Portal, och gillar tjänsten skarpt. jag använder den för att hålla reda på SLP:er, skriva små påminnelser till mig själv och gruppen om vad som hänt i kampanjerna, och så vidare. Nu när jag är Ascendant kommer jag dessutom kunna använda kartor i större utsträckning.

Nackdelen är såklart att det är lite klurigt att övertala alla i en spelgrupp att orka regga sig och hålla koll på ännu en site.

Det jag saknar på siten är egentligen bara två saker; dels mer flexibla "rollformulär" - jag använder sällan köpsystem - men framför allt bättre överblick på SLP-sidan. jag skulle vilja kunna se mina SLP:er i tabell- eller listformat, eller kanske med enbart porträtt. Få plats med fler på mindre yta, anyway.

Här är den kampanj jag lagt ut på OP tidigare; den saknar ett par loggar från slutet av kampanjen, men annars borde det mesta vara tydligt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det är flera här på forumet som använder Obsidian Portal (OP).
Det är bara att klicka på "Games Nearby" och zooma in på Stockholm.
Hur mycket man använder OP skiljer sig från spelgrupp till spelgrupp. Vi har lagt upp våra rollpersoner och en karta där, men vi använder rollspel.nu som forum och vi använder min privata sajt för krönika (mest för att det är jag som skriver krönikan för tillfället).
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
I min ena spelgrupp använder vi Google Docs för att lägga upp textfiler på våra olika karaktärer, samt en del andra dokument av blandad sort. Till vår Rogue Trader-kampanj har vi tex lagt upp en fil med länkar till världs-fluff.

IT-användningen är med andra ord ganska låg. Onlinedokument på karaktärer kan dock vara riktigt bra om någon spelare glömt sitt rollformulär.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
lyckostar, jag kan inte ens få min spelgrupp att kolla ett forum en gång i veckan, fastän forumet auto tweetar och postar i en grupp på facebook.
 
Top