Nekromanti Webbforum-förening?

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Borde det inte gå att driva detta forum som en förening?

Nu har jag inga siffror, men det är väl ganska många som är inloggade både länge och ofta...
Det måste ju kosta något att ha sidan, så varför inte ge de hårt arbetande webbmästrarna lite lön för sitt arbete...?

/Emil
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Skulle tappa användare

Jag tror att forumet skulle tappa väldigt många användare då. Och om det nu bara är en liten avgiift på betudelselösa 20:- kr eller något i den stilen så kostar det ju att skicka ut alla betalsedlarna. Och på allt detta så kostar det ju att betala räkningarna (utöver det ovannämnda beloppet tillkommer en extra avgift).

/Seinet - tror inte att Redaktionen skulle riskera att tappa användare.


<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tror inte ens det behövs. Och för det andra, vad jag vet stöder inga bidragsgivande förbund aktivitet på nätet med andra. Det räknas inte som möten. Åtminstone är det vad som gäller bidrag som kommer från Ungdomsstyrelsen, d.v.s. ex. SVEROK-bidrag.
Och vad skulle det förbättra? Ideelt arbete har trots allt en hel del fördelar... men, vill Gardener och kåmpani tjäna lite stålar, go ahead, bara det inte kostar oss nåt *flin*.

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Forumträff?

Möten på nätet är inte bidragsgivande tyvärr och dels tror jag inte vi skulle orka hålla igång något sådant heller.

Men hur många skulle vara intresserade av en forumträff?

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Forumträff?

Det låter som en jättekul ide !!!
jag skulle vara klart intresserad av det !!!

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Skulle tappa användare

Visst ja, man måste ju ta betalt från sina medlemmar. Lite fånigt egentligen, men det kanske sätter käppar i hjulet...

/Emil
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Re: Forumträff?

Man kan ju ha det i en minimal stad, som välgörenhet nästan...fast... ja...
Örebro eller Västerås. Ungefär mitt i Sverige... eller?

/Erik, som vet att de båda städerna inte ligger mitt i Sverige /images/icons/wink.gif

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Re: Forumträff?

Är det inte Östersund som ligger mitt i Sverige ...

//Mmm
-Allt brunt är inte choklad
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vad ska det vara för typ av träff?

Det verkar ju vara en del som är intresserade av en träff för folket här på forumet, det vore ju kul att få ett ansikte till alla nicks. Nu finns det ju några sätt att göra detta på så vi undrar vilket ni skulle föredra?

1) Ett förslag är att vi har ett stort party här i Stockholm dit det är någorlunda lätt att ta sig till för de flesta.
2) Mindre träffar på flera ställen runt om i landet, exempelvis Umeå, Stockholm och Göteborg - där vi har redaktionsmedlemmar.
3) Halvstor träff som vi har flera gånger och flyttar runt, vi kanske börjar i Linköping och sen har vi en i Helsingborg och sen i Västerås eller nåt sånt.

(Alla städer ovan är bara förslag, haka inte upp diskussionen på den, utan jag vill höra vilken typ av träff ni är intresserade av, så kan ta diskussion om plats när vi vet vad vi vill ha.)

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Förslag 1

Som jag skrev så var platsen inte på något sätt bestämd, jag skrev Stockholm för att jag befinner mig där och om man flyger så är det enklast att ta sig till fjollträsket från flest orter, det kan lika gärna bli någon annan stans. Förslagsvis i närheten av de flesta intresserade eller något sådant.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Förslag 1

Min röst faller på 1). Placerat här på Tokholmen precis som förslaget är lagt och med samma motivering. Det blir minst logistikmotstånd om man arrangerar dyligt här. (Sorgligt men sant.)

- Mattias
 
Top