Nekromanti Webanmälan till GothCon öppen

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Webanmälan till GothCon öppen
Webanmälan till GothCon är nu öppen. De använder samma system som senaste årens LinCon och BSK.

Gå till nyheten/notisen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Attans va´smidigt detta var !
En klar eloge till dem spom fixade den här grejen !
Tycker att det var enkelt & välldigt lättöverskådligt att använda den den är formen av webanmälan.

/ Johan K, som nyttjade denna tjäsnst igår & pröjasde föranmälan till årets GothCon
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är det nån som vet när man kan vänta sig bekräftelsen?
Som jag ahr tookat det hela så tar det nån dag.. Verkar som de hade nått småklödd med det hela, men enligt dem så var det inten större fara på taket. Så jag gissar på att det kommer inom nån dag.

/ Johan K, som ej heller har fått någon bekräftelse.
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Nån dag? Jag skickade ju min beställning samma dag som webbanmälan kom upp - dvs fyra-fem dagar sedan. Fortfarande utan bekräftelse.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hänger det inte också ihop med när du betalat och om den info hunnit nå konventet? Har för mig att det varit så på andra konvent med samma system...

Tidigare har det bara hängt på när GothCon fått inbetalningsslipparna från postgirot, vilket i början droppat in lite sporadiskt när de fått några att skicka, för att i slutet komma varje dag i stora kuvert. Om jag uppfattade historiken rätt igår när vi pratade om det.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Mest troligt är jag nog i gbg den helgen men vet inte säkert. Hur brukar det se ut om man anmäler sig i dörren? Brukar det vara fullt eller så? Hinner man fortfarande skriva upp sig på scenarion?

Har aldrig varit på GothCon så det skulle ju vara kuligt.
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Hänger det inte också ihop med när du betalat och om den info hunnit nå konventet? Har för mig att det varit så på andra konvent med samma system...

Jag betalade samtidigt som jag anmälde laget den 25/2. Detta via Internet, så pengarna ska ha kommit fram omedelbart. Nu är det sex dagar sedan och jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse. Men visst, de kanske skickar ut dem klumpvis eller något.

Man vill ju dock få en bekräftan på att allt är grönt och klart - speciellt med den (traditionsenliga?) spelledarbristen som hotar även i år.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hur brukar det se ut om man anmäler sig i dörren?
Långa köer, men trevliga flickor som tar emot ens pengar för lite mer än föranmälan :gremwink:

Brukar det vara fullt eller så?
Ja, men det hindrar aldrig att fler får plats... konvent ska också ha nån extra lokal i år har jag för mig.

Hinner man fortfarande skriva upp sig på scenarion?
NEJ! Eller nja, lag är vanligtvis det toksent för att anmäla sig, men man kan ha tur och få plats. Sedan brukar det oftast finnas lag som raggar extra spelare på plats. Finns också fler arr med flexibelt antal spelare, vilket borde göra det enklare att hoppa på folk, eller även att man skulle kunna hoppa på ett lag som eventuell spelare.

Och som bonus blir det fler rollspelsdrop-in för varje år, så nått brukar man hitta att roa sig med.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Om du har annan bank än konventet kan det fortfarande ta (minst) tre bankdagar innan banken vidarför info, sedan ska GothCon hinna föra in alla uppgifter också... Så skulle tro att de tidigast fick betalningsavier igår (kväll då om de har riktiga liv också vilket jag tror), skulle chansa att sånt tidigast kan vara klart i helgen.

Spelledarbristen är till viss del upp till arrangörerna, tror att GothCon även i år lovar att fylla på med samma mängd som arrangörerna själva kan gräva fram. Så så länge vi gräver själva och GothCon fixar sin magi kan det lösa sig...
Men sugna spelledare ska självklart genast anmäla sig till konventet för all ära i världen!

Vad ska du spela?
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Om du har annan bank än konventet kan det fortfarande ta (minst) tre bankdagar innan banken vidarför info, sedan ska GothCon hinna föra in alla uppgifter också... Så skulle tro att de tidigast fick betalningsavier igår (kväll då om de har riktiga liv också vilket jag tror), skulle chansa att sånt tidigast kan vara klart i helgen.
När man i normala fall gör överföringar via Internet hamnar pengarna omedelbart på mottagarens konto - även om man skickar till andra banker. I och för sig kanske det är andra regler omkring postgiron, även om jag tycker att det ska vara samma princip där.

Vad ska du spela?
Givetvis har jag bokat in mitt lag på alla sju pass! Vi inleder med San Andreas-scenariot och kör sedan skräck under kvällen med Honungssommar och KULT-scenariot. På lördagen blir det DoD Trudvang, Franz Josef-scenariot och Noctum, och på söndagen avrundar vi med Eon. Riktigt fullspäckat med andra ord.

Ska du själv medverka? Och vad ska du spela i så fall?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Postgiro verkar ha sina eget sätt att fungera, har samma problematik på jobbet med att pg tar tre dagar till skillnad från de flesta andra lösningar :gremmad:

Själv ska jag väll delta i Verbal Kombat (och hjälpa till med det arret) och så skriver jag San Andreas och hjälper till med rollspelsbaren. Finns det plats i min sambos lag (Girighet lockar, men inte blivit klok på om det är fortsättning på Nio systrar, hörde nått sånt rykte och i sånt fall ökar det i prio) och jag lyckas trolla fram tid kanske jag spelar nått. Annars satsar jag på att försöka få speltesta saker (kan varmt rekomendera Casu Belli!)...
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Tydlighet

Om du vill spela ett särskilt scenario på GothCon: var föranmäld!


Visst det finns massa annat att göra, det finns en chans att någon behöver spelare till det scenario, men ... föranmäl. Det är mitt tips.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
När jag tänker efter närmare, brukar inte bekräftelserna gå ut efter deadline, när de kunnat kolla hur mycket folk som är anmälda och hur mycket funktionärer som saknas?
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Om anmälan till gothcon då, antar att man kan ta det här även om det inte handlar om webben.

Om man ska anmäla ett lag så är det bara en som anmäler alla arren man ska på medans de andra bara skickar inbetalning för entré? Ska alla ändå skriva lagnamn?

/Marcus lite clueless.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Brukar vara så att bara endast en anmäler laget och de andra bara skickar inte inträde.
Sedan är det upp till lagledaren att hålla reda på vilka som ingår i laget :gremwink:
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
laget och de andra bara skickar inte inträde.
Nu fick du mig lite förvirrade här, men efftersom det blir helt tydligt vad som gäller om jag tar bort inte så utgår jag ifrån att det inte ska vara med?

/Marcus tror
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Brukar vara svårt att anmäla sig i sista sekunden till rollspels arrangemang eftersom det brukar vara spelledar brist.

Men som de andra nämnde så kan du hoppa på en annan grupp som ska spela och som behöver spelare. Min grupp t.ex. :gremwink: Jag skall nämligen ned till Gothcon, antingen själv eller med minst en kompis. Kan skicka en lista med de äventyr vi ska spela så kan du hoppa på de du är intresserad av. Skickar ett meddelande med min e-mail om du är intresserad :gremtongue:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
och de andra bara skickar in inträde.

ska det ju vara...

Gunnar (förvirrad)
 
Top