Nekromanti Watchmen

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Jag har inte läst serien men har hört ett flertal gånger att den ska vara väldigt bra så jag har alltid tänkt att jag skulle läsa den någon gång. Dock läser jag inte mycket serier så det har aldrig blivit av.

För någon dag sedan såg jag filmen och den översteg alla mina förväntningar då jag förväntat mig ännu en halvtaskigt superhjältefilm. Hade egentligen inte tänkt se den men gjorde det ändå eftersom alla jag känner som har sett filmen har tyckt att den varit jättebra.

Detta har dock gjort att jag nu verkligen blivit sugen på att läsa serien.

Nu till det jag vill få fram med detta meddelande. Jag tänker köpa Watchmen och undrar vilken upplaga jag borde skaffa? Har tittat runt lite och det är två som fångat mitt intresse.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1401207138
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1852860243

Dessa två för att de i mitt tycke har det läckraste omslaget till Watchmen som jag har sett, har dock som sagt inte letat speciellt mycket. Så jag undrar ifall det är värt för mig som inte är så serieintresserad att köpa Absolute Edition eller om jag borde nöja mig med den andra billigare utgåvan?

Eller det jag egentligen vill är att ni ska säga att Absolute Edition är den jag borde köpa. Så enklast är om ni bara säger "köp!" men skulle ni råka vara av en annan åsikt och känner att ni verkligen måste yppa den, så visst...

Be my guest.

/Jaggernaut - som inhandlade Tank Girl under samma premisser.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,571
Location
Rissne
Jaggernaut said:
Eller det jag egentligen vill är att ni ska säga att Absolute Edition är den jag borde köpa. Så enklast är om ni bara säger "köp!" men skulle ni råka vara av en annan åsikt och känner att ni verkligen måste yppa den, så visst...
Tja, jag förordar ju alltid hårdinbundet framför slit-och släng, och är du villig att slänga de extra par hundra det blir så tycker jag att denna utgåva är bäst.
 

Deliquate

Veteran
Joined
17 Jul 2009
Messages
3
Location
Sollentuna
Jaggernaut said:
Eller det jag egentligen vill är att ni ska säga att Absolute Edition är den jag borde köpa. Så enklast är om ni bara säger "köp!" men skulle ni råka vara av en annan åsikt och känner att ni verkligen måste yppa den, så visst...
Gillade också filmen så det blir kanske ett inköp av boken för mig också. Det är självklart att Absolute Edition är mest lockande (ju dyrare desto bättre ifall du frågar mig) så "köp!". Synd att den är tillfälligt slut på adlibris, har 5% rabatt på allt jag köper där...
 
Top