Wastelands?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Har jag drömt att det diskuterades om en nyutgivning/remake av detta för några år sedan? Om inte, så vad hände med den?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag har inget minne av att jag hört något sådant, men om någon vet mer är jag nyfiken.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Anders Blixt, 2017: "Wastelands-propertyns ägare har gett mig tillstånd att reboota produktlinjen. Det avser jag att göra framöver, om än i liten skala. Stay tuned to this channel."
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Ett Wastelands-spel under Expert Nova känns som en lågoddsare?
 

revault

Veteran
Joined
25 Feb 2014
Messages
41
Location
Skellefteå
Wastelands var ett favoritspel under tidigt 90-tal. Tyvärr så har böckerna slarvats bort under de senaste 30 åren. Är det någon som kommer ihåg om de två utgivna äventyren "Riket" och "Schwartzwald" var bra? Jag vill minnas att jag tyckte det men minnet kan vara påverkat av en stor dos nostalgi.

Jag vill också minnas att det fanns planer/gick rykten om en nyutgivning för några år sedan. Eventuellt som en modul till Åskfågelns "Freeway Warrior" om jag minns rätt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
I dvala har jag (plus diverse annat som jag inte vill diskutera här):
  • Wastelands 2.0: Jag har rättighetsinnehavarens tillstånd att använda den här IP:n. Det handlar om en reboot av det gamla spelet. För flera år sedan lovade jag Tove & Anders att utveckla min setting i samklang med Åskfågelns Freeway Warrior-rollspel. Tyvärr har Toves sjukdom gjort att projektet hänger i luften sedan länge. Men ett löfte är ett löfte.
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Wastelands är och förblir en favorit hos mig.
Det var det första spelet jag köpte för egna pengar och det första som jag blev permanent sl för.

Mitt ursprungliga ex har fått sina skavanker efter lite förflyttningar genom åren (hade bl.a. boken i en kasse dinglandes på styret på min cykel när jag skulle till posten för att kopiera rollformulär och kassen åkte in i framhjulet och fick mig nästan att vurpa) men det hör till charmen med ett välanvänt spel.

För ett gäng år sedan kom jag över ett inplastat ex på Tradera som jag köpte för att ha som backup, men jag kommer aldrig ha hjärta att bryta plasten :)

Skulle gärna kasta valuta på ett nytt Wastelandsprojekt.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Jag vill också minnas att det fanns planer/gick rykten om en nyutgivning för några år sedan. Eventuellt som en modul till Åskfågelns "Freeway Warrior" om jag minns rätt.
Jo, så var det. Förr eller senare frågar jag Anders Gillbring vilka planer han har.
 
Top