Wasteland - rättigheter

Sami

Veteran
Hej,

Jag håller nu på att utforska ett projekt: ett mindre, browserbaserat spel, och funderar på om det finns möjlighet att använda Wastelands som grund – i någon form.

Innan jag går vidare vill jag reda ut rättighetsläget.
Vem äger idag rättigheterna till Wastelands, och vem kan ge tillstånd/licens om man vill bygga något på det (icke-fysiskt/digitalt)?

Om någon av er sitter på den kunskapen, eller vet vem jag bör prata med (t.ex. Anders Blixt eller någon via Åskfågeln), uppskattar jag verkligen en pekning i rätt riktning.

Allt gott,
Sami

För cirka tio år sedan pratade jag med Sune Johansson, chef för AB Jan Edman, som sitter på rättigheterna. Han gav mig då klartecken att göra en nyutgåva av WL. Men snart kom livet emellan och mitt WL-projekt ligger stilla.

Ha, jag låg uppe sent i natt och läste Wastelands och funderade på hur det skulle vara att leda en kampanj :)

Vad hade du tänkt att göra med det? Det är väldigt mycket barn för sin tid. Vad folk tyckte var ballt då med Mad Max och Flykten från New York blandat med V(isitors). Ja, och så kampsport.

Ha, jag och en kompis pratade Wastelands (sido-spår till Khelataar-diskussionen) när vi fikade under kvällen!

Sammanträffandet med tråd och Nässes inlägg är roligare än spelet nånsin var. Världen är (och var) hur som klart intressant då som nu. För oss var det kanske svårt att bryta med Mutant när det begav sig och det färgade mitt upplevelse när vi körde nån kortare kampanj.

Vad hade du tänkt att göra med det? Det är väldigt mycket barn för sin tid. Vad folk tyckte var ballt då med Mad Max och Flykten från New York blandat med V(isitors). Ja, och så kampsport.
Postapokalyps kommer aldrig vara inaktuellt. Mad Max-filmerna Fury Road och Furiosa visar att det gick alldeles utmärkt att pumpa guzzolin i ett varumärke på tomgång och få det att vråla igen!

Går naturligvis att göra samma med Wastelands.

Kheelatar och Wastelands var de klart snyggaste och intressantaste spelen när de kom och skulle säkert spelats mer om det inte var för att alla redan gjorde egna världar och egna spel. … sen kom ju en massa annat intressant strax efter som tog all luft.

Kheelatar och Wastelands var de klart snyggaste och intressantaste spelen när de kom och skulle säkert spelats mer om det inte var för att alla redan gjorde egna världar och egna spel. … sen kom ju en massa annat intressant strax efter som tog all luft.
Nja, intressant är inte ordet jag skulle använda :)

Back