Nekromanti Warhammer!

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Någon som spelar detta underbara och spridda spel, Warhammer? Vad spelar ni för "lag", är ni bra på att måla, har ni roliga anekdoter?


/Arvidos, spelar Skaven, och berättar gärna om sina konverteringar om någon är intresserad. :gremsmile:
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
As an international man of mystery I also play Warhammer! /images/icons/cool.gif
Nä, men seriöst - det gör jag. Tyvärr har jag inte särskilt många att spela mot, så det har mest blivit en collect/paint/show-off hobby. Främst har jag figurer bland Bretonnias och Lizardmens led, med en del sporadiska (men detaljerade/snygga) figurer ur blandade armeer, som jag känt för att måla.

Kan väl inte påstå att jag är någon målningsgud, men om man nu inte sätter figuren under förstoringsglas så ser det väl snyggt ut. Passar in i min bokhylla iaf.

Ang. dina konverteringar, så är jag faktiskt ganska intresserad (har alltid tyckt att Skaven har varit ett intressant 'lag' i WH's värld.) Några möjligheter att ta/scanna in bilder på dessa kreationer?

//MiDNiGHT.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
JAg spelar inte Warhammer FB direkt fast jag har en och en halv armé. JAg har en typ 1500p Chaos warrior army som jag köpte för ett par år sen. Just ägnar jag mig mest åt Warhammer 40k. Till det har två arméer en Ork och en Space Wolves.och jag måste säga att jag målar assnyggt(det är sant även om ni inte skulle tro mig).

Och till en roligt(inte så rolig men ändå) händelse från i sommar:

Jag brukar spela i en källare med lågt tak. I taket satt vid ett tillfälla en ljuskrona av glas och metal. Jag mötte vid det tillfället en Blodd Angel army med mina Orks. När spelar Orks gör jag det med stor inlevelse och skriker waaaaaagh!! när jag assaultar o.s., och mitt humör är inte alltid det bästa. Tiden hade kommit för ett viktigt slag och jag hade näven full av tärningar. När jag höjde min näve , så gissa vad som hände. Nog fan hade jag slagit till den ljuskronan så att glasbitar och tärningar for åt alla sju helvetes alla håll.

Än till denna dag brukar mina medspelare driva med mig tack vare den händelse:(


"Soylent Green is people!"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu är det ju så att mina skaven är rätt blygsamma.. Ett enda regimente som håller på att växa fram.. Men jag märker redan nu att jag tycker det är kul att konvertera, jag har omvandlat några clanrats till:

Gutter Runners
1 Plague monk
En dansande skaven med skylt: I Love Rock 'N Roll (Hyllning till Joan Jett.)
En mordisk skaven med spetsat goblin-huvud på pinne. (Han ser OND ut!)

Dom som inte är konverterade ser bara VILDA ut.
Sedan så kommer jag limma på vansinnigt många sköldemblem och spikar på min champion, så att han ser riktigt jävlig ut.. Och en plague monk med zombie-standar. Och så min stolthet, litegrann: En DoD-karaktär som jag gjorde av en orch. Han har Rughnarkks klo och gisselspjut. Och hårtofs. Läcker! Får se om jag kan scanna in dom..


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
"Än till denna dag brukar mina medspelare driva med mig tack vare den händelse"
DET är nackdelen med att spela i ett gäng med vissa personer - gäller egentligen allt. Som SL har jag inte bara ett par gånger sagt/gjort saker som har varit riktigt kassa, och GISSA om man får äta upp sådant senare..
Nåja, enda trösten är väl att man själv kan göra samma sak mot andra.. /images/icons/laugh.gif

//MiDNiGHT.
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
figurspel som jag skulle vilja prova på är dels DBx-systemet, dels Ofred-systemet i AE 9. Warhammer känns alldeles för hjältefixerat, de taktiska och strategiska valen är roligare. Dessutom slipper man magi, funkar inte på ett slagfält helt enkelt.

/A
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
"Slipper" magi?

Du, ja säger bara en sak:

DA KRUNCH!


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Nä, men 40K, Necromunda och Warzone...

Konverteringar?
(har ett gäng Witch Elves mekade till Esher i Necromunda)

Nightowl, målar för lite figurer

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
träning ger färdighet. Bara man målar riktigt mycket blir man till slut asbra, precis som jag :)

"Soylent Green is people!"
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Där sa du sanningens ord, een gång(om det nu hör hit) så tog det en halvtimma för en rp att byta hjul på en bil...
det har jag också hört några gånger...

/King Kromm
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mer debatt:

Tycker ni att priset för Warhammer är rätt? För det är ju dyrt! Å andra sidan kanske det är dyrt att tillverka också? Är White Dwarf och Games Workshop ideella tomtar eller giriga kapitalister?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Mer debatt:

<I>Är White Dwarf och Games Workshop ideella tomtar eller giriga kapitalister?</I>

Games Workshop har aldrig, annat än möjligen i en dimmig och mycket avlägsen forntid, varit något som ens tillnärmelsevis liknar "ideella tomtar"... (-:

--
Åke
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Re: Mer debatt:

Man måste importera in från England och med pundets ökade värde blir det allt dyrare. Gw har inte ändrat sina priser mycket på senaste tiden.

"Soylent Green is people!"
 
Top