Nekromanti Warhammer Online

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Okej, jag har spottat och besvurit MMORPG's i åratal, samtidigt som jag i tysthet tackat gudarna för att det aldrig har varit särskilt frestande att börja spela när man bara tittar på (eftersom jag har den mentala motståndskraften hos en efterbliven mygga och säkerligen hade svultit ihjäl framför datorn...). Fram tills nu då...

Nu har jag trillat dit på Warhammer Online, vilket förhoppningsvis inte tar över mitt liv.

Saken är ju den att forumet har sin egen lilla WoW-klan, och då kan det ju vara kul att dra igång en forum-klan till WAR också? Finns det intresse?

/Joel - hittas nu på Makaisson eller Ellyria...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det är inte så mycket som är kvar av forumets wow-klan, knappt någon alls skulle jag vilja säga. Bristen på folk har lett till att de som en gång spelade frekvent sökt sig vidare till mer aktiva klaner.

/Seinet Wintermute - Mumsar popcorn
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Kan du berätta lite om spelet, hur bevarar det warhammers värld?

Riskerar man som magiker att bli knäpp eller att ätas av en demon?

Kan man falla för kaos frestelse, dvs börja som god med de bästa avsikter för att sedan bli ond?

Väller det upp håriga saker från underjorden (kan man spela dem?)?

Eller är det som world of warcraft men med dvärgar med orange tuppkammar?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Snow said:
Kan du berätta lite om spelet, hur bevarar det warhammers värld?
Tja... det är ju warhammers värld i digitalt format. Jag har dock inte kommit så långt att jag hunnit utforska några viktigare landmärken, såsom Altdorf.

Snow said:
Riskerar man som magiker att bli knäpp eller att ätas av en demon?
Njae, ätas av demoner riskerar väl alla att göra för eller senare, men såvitt jag vet är det mest Dark Elves magi som riskerar att slå slint. Jag har inte utforskat detta närmre än...

Snow said:
Kan man falla för kaos frestelse, dvs börja som god med de bästa avsikter för att sedan bli ond?
Nä, tyvärr. Inte såvitt jag vet iaf.

Snow said:
Väller det upp håriga saker från underjorden (kan man spela dem?)?
Skaven finns, men är inte spelbara (än). Hittills är är de spelbara faktionerna Greenskins, Chaos (Tzeentch) och Dark Elves på destructionsidan och Empire, dvärgar och High Elves på ordersidan. Varje faktion har 3-4 klasser.

Snow said:
Eller är det som world of warcraft men med dvärgar med orange tuppkammar?
Jag har faktiskt inte sett en ända Slayer än. De är iaf inte en av de spelbara dvärgklasserna.

Dessutom, en kort not om genusperspektivet för dem som tycker det är roligt:
Alla klasser finns tillgänliga för bägge könen med följande undantag: Alla greenskins är män (eller iaf inte kvinnor), Chaos chosen och marauders (våldsverkarklasserna) är enbart män och Witch Elves är enbart kvinnor.

/Joel
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag har faktiskt inte sett en ända Slayer än. De är iaf inte en av de spelbara dvärgklasserna.

Detta tycker jag talar starkt mot spelet. Slayers är det ballaste i Warhammer.

Vad anbelangar mitt speldeltagande: Kanske ett år efter att Wrath of the Lich King är släppt till WoW. Då är Warhammer mognare och jag är klar med min timesink. :gremwink:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag har dock inte varit i dvärgområdena än dock. Det kanske kryllar av dvärgnpc:er?

Det fanns ett antal klasser som inte hann bli färdiga till releasen, som ryktas komma i en expansion, t ex Knights of the Blazing Sun till empire och Blackguards till Dark Elves. Det skulle ju vara märkligt om yxpunkarna dök upp sinom tid också då, särskilt då dvärgfaktionen är en av dem som bara har tre klasser (High Elves och Chaos har fyra).

/Joel
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Okej då, fair enough. Jag kan tänka mig att börja spela... när Tomb Kings kommer som spelbar ras.

Det blir väl lagom till den teknologiska singulariteten eller så...

- Ymir, spekulerar
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Tror inte spelet sträcker sig så långt söderut i Warhammervärlden.... men det kan de säkert lägga till senare. Tror däremot att Vampire Counts kommer att dyka upp.

Och brukar inte du gnälla så förbaskat mycket om att den teknologiska singulariteten snart är här? :gremwink:

/Joel - försöker hitta Bögenhafen
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Det är lite tråkigt om det är precis som wow, man väljer en klass och sen är man fast med den. Det är ett beprövat koncept ioförsig, men inte så mycket warhammer.

En slayer är inte något man väljer att bli, man tvingas bli det av vanära. Nu är ju det svårt att få till i ett mmorpg. Men det hade inte varit svårt med ett system där man efter var tionde level får välja en ny karriär på den nivån.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Snow said:
Men det hade inte varit svårt med ett system där man efter var tionde level får välja en ny karriär på den nivån.
Bortsett från rent balansmässigt då...
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Lirar en del. Har inte kommit så långt dock.
Har testat alla klasser på Ordersidan på Burlok och har testat 6 klasser på Distructionsidan på Makaisson.

Är med i ett gammalt wow gille som startat på Karak-Hirn också men det är köer för att komma in där så min Shaman har bara blivit lvl 6.
Lutar mest åt att jag kommer fortsätta leka på Burlok som det ser ut nu men vi får se. När Lich-Kingen kommer till Wow kommer jag definitivt göra ett War uppehåll i vilket fall.
 

Zolod

Veteran
Joined
6 Feb 2004
Messages
124
Location
Jämtland
Jag spelar det också. En Marauder på Karak-Azgal och en Ironbreaker på Karak-Hirn. Så långt jag kommit hittils (rank 14), så gillar jag det.

Men för att svara Snow, ja, i PvE-delen är det väldigt likt WoW, fast med Warhammer-koncept istället för Warcraft-koncept, spelmekaniken är onekligen tämligen lika. PvP:n (eller RvR heter det visst i detta spel) äger dock motsvarande i WoW alla gånger. Personligen gillar jag nog även PvE:n bättre i WAR än i WoW, främst för att det känns som en inte fullt lika extrem timesink, dessutom är Warhammer-världen snäppet coolare än Warcraft-världen enligt mig. Till historien hör kanske att jag aldrig orkade mer än till lvl 43 i WoW, det började kännas för segt där, och jag slutade, så jag har väl aldrig fått uppleva allt det där enligt många helt fantastiska endgame-mojset med instances och sånt som WoW tydligen ska ha.

Med WAR har jag nu dock bestämt att jag måste orka till max-rank. :gremtongue:
 

Danno

Veteran
Joined
16 Sep 2000
Messages
118
Location
Göteborg, Sverige
Jag lirar på Makaisson och är officer för det största Destruction-gillet, Blood And Guts. Jag har haft skoj sen jag började även om vi har lite liten pop på servern. Rollspelandet har inte kommit igång så mycket än men det är en del projekt på G.

Om ni vill komma in i Blood And Guts så kan ni kontakta mig som Ghostwind in-game.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Om man vill spela WAR för att man gillar WFRP eller warhammer i stort kommer man bli missnöjd. Det är en nyare, snyggare och säkert bättre kopia av Dark Age of Camelot, i ett skal som ser ut som Warhammer.

Spelet går helt ut på PvP, inte Warhammer.
 
Top