Nekromanti [Warhammer FRPG] - Enemy within kampanjen.

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Yo.

Har tänkt att SL:a Enemy within kampanjen till warhammer med Runequest 6 reglerna och lite lånade regler från svavelvinter. Nu stötte jag på patrull när jag började söka på internet och såg på Magnus Seters hemsida/blogg att en nyversion av kampanjen kommit ut. Då väcks ju frågan vilken av versionerna ska jag inhandla och SL:a?? 80talaren eller den nya? Någon som vet skillnaden? Vad är bäst egentligen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nyheter för mig, men jag suger gärna i mig info om detta. Hade helt missat att det fanns en ny.


Storuggla, har folk huvudet på 90 graders vinkel
 

gruntl

Veteran
Joined
28 Sep 2010
Messages
26
Location
Stockholm
Den nya boxen har inte kommit till Sverige (eller Europa över huvud taget) än. Men vad jag har läst så har den nya kampanjen en helt annan story än den gamla, men Graeme Davis har skrivit den nya och har sagt att mycket av inspirationen hämtats från det gamla materialet. Den gamla kampanjen är ju också bra mycket längre totalt sett, och kommer kosta dig en hel del att köpa (de flesta av böckerna går för 200-400 spänn på ebay).

Den gamla kampanjen är fantastiskt kul, vi kör den nu (men med WFRP3e-regler). Den innehåller väldigt mycket bakgrund till Warhammer-världen och en hel del skruvade situationer som spelarna sätts i.

Den nya kampanjen verkar också bra, särskilt bakgrundspaketen till rollpersoner som gör det lättare att anknyta deras personliga stories med kampanjen. Men räkna med att lådan kommer innehålla en mängd kort, counters och specialgrejer som är till för att köra i WFRP3e. Funkar grymt för det regelsystemet, men kanske rätt onödigt om man ska köra den i ett annat system.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Det får bli den gamla kampanjen. vill ha en långkörare. Visst verkar den nya riktigt snygg med kanske en hel del häftiga saker t ex bakgrundspaketen men jag vill köra den klassiska. Den verkar vara awsome helt enkelt nu när jag läst lite recensioner och sett att några av forumets åldermän håller den högt.

Kommer dock inte köra den med WFRP-systemet utan med Runequest 6 regler och lite lån för bakgrund och sociala konflikter från Noir och Svavelvinter.
Kommer också förlägga den i min egen fantasysetting som jag knåpar på under min pappaledighet. Har egentligen inga problem med Warhammer Världen men tänker använda kampanjen som en språngbräda för mina spelare in i min nya setting

tack för svaret BTW
 
Top