Nekromanti Warhammer Fantasy Roleplays framtid

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Lägg ner skiten!

Jo berusnigs reglerna är helt idiotiska... Jag har inte läst dom bara fått veta dem genom att jag spelat mycket fyllbultar i wfrp. Om jag kommer ihåg rätt (det här gör jag för att få dem bekräftade för mig :gremwink: ) så är det väl så att man slår ett slag mot T x 10 och om man misslyckas så får man -10 i sina procentuella färdigheter. Har man consume alcohol så får man -5 men måste slå WP för att se om man måste dricka en till (eller var det om man var alkoholist?)... Ungefär så körde i alla fall vi. hel idiotiskt. Det borde dröja mycket längre innan man blir så full... Men detta kanske bara var min SLs regler? Snälla säg att det är det!

/Balderk
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Intresset för spelet finns...

...men det flesta som är intresserade klarar sig gott och väl med det material som finns ute. Det finns ju så mycket fan-producerat material att man storknar...

Och så himla många som är intresserade nog att köpa WFRP en masse, finns nog tyvärr inte.

Synd, det är mitt favvisspel.

Magnus
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Stryktålig bok...[OT]

Det förresten... bindningen är ju otrolig, har inte stött på någon som lyckats ha sönder sin bok.
Min polare fick sin regelbok tappad på motorvägen och överkörd av en långtradare. Snyggaste mönstret på någon regelbok någonsin. :gremlaugh:

/Duddmannen
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Intresset för spelet finns...

Om bara den där sistya delen i enemy within kunde komma ut så skulle nog de flesta vara nöjda, ja. Men den lär man väl inte se nu, nehe!

/balderk, som nog inte skulle spela den om den kom ut heller, pga av sönderspelad kampanj och bortblåsta karaktärer
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Lägg ner skiten!

De där reglerna känner jag igen, sen om det är någon våra SL har hittat på nätet vet jag ej.

"Har man consume alcohol så får man -5 men måste slå WP för att se om man måste dricka en till (eller var det om man var alkoholist?)... "

Har man Consume Alcohol så är man banne mig alkoholist. Så kör vi i alla fall.


Storuggla, smuttar på musten
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Sedan en sak till... systemet för hur man tolererar alkohol är befängt! Jag har haft dryckes tävlingar med min dvärg som varit mäster suparen... Bara för att decka under bordet tack vare att jag bara hade 16 i personlighet (det som är längst ut på formuläret, glömt bort vad det kallas...)! Så ska det ju inte gå till! men det kanske bara var min SL som hittade på ett system för alkoholtolerans som han körde stenhårt på? "

Fellowship? Eh... det kommer först in i bilden när Gurni vill sjunga efter ett par... tjog stop öl. INte annars.


Storuggla, stog ut med dvärgsånger från en packad slayer
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ahh... Alltså han körde så att om man kom under noll i en färdighet så deckade man... Så ska det inte vara va?! Ha! Nu har jag förtroende för det spelet igen (även om jag fortfarande vill att det ska bli mer balanserat mellan raserna osv.... Och T o S som procentuella färigheter...)

/Balderk, lättad
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Lägg ner skiten!

De där reglerna känner jag igen, sen om det är någon våra SL har hittat på nätet vet jag ej.

Eftersom våran också körde så tror jag att de står i bolken... Jag såg honom aldrig bläddra bland massa papper som inte var i boken när han kollade upp det där eller något annat heller för den delen... Magnus kanske vet? Stämmer de ovan förklarade reglerna?

Har man Consume Alcohol så är man banne mig alkoholist. Så kör vi i alla fall.

Jo, reglerna för alkoholist o consume alcohol är lika iaf... Men att man automatiskt blir alkoholist bara för att man har consume alcohol? nee... så körde inte vi. Det finns ju basyrken som börjar med det (eller iaf chans att börja med det)... är man automatiskt alcoholist (regelmässigt alltså) om man har consum alcohol då? spelmässigt kan jag dock fatta att man är det... Jag dricker som fan varje gång en karaktär har consume alcohol... Oftast annars också. :gremlaugh:

/balderk, som nästan bara spelar alkisar i WFRP (inte i andra spel alltså...)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Lägg ner skiten!

"Men att man automatiskt blir alkoholist bara för att man har consume alcohol? nee... så körde inte vi. Det finns ju basyrken som börjar med det (eller iaf chans att börja med det)... är man automatiskt alcoholist (regelmässigt alltså) om man har consum alcohol då? "

Tja, varför inte? Ta en titt på vilka som har en sportslig att börja med Consume Alcohol från starten: Sjöman, Grovjobbare (laborers eller vad de nu hette) och jag tror att det finns en rogue som kan börja med den också.
Inte precis finlirare. Ta sedan deras jobb: Sitta på en båt dagarna i ända, sadistiskt sätt så kan man nog påstå att sjäöman genom tideran har varit ganska glada i groggen och grovjobbarna... ja det var väl först på 50-talet som folk nyktrade till ordentligt väl? ^_-


Storuggla, tänker inte nämna de flaskor han hittat i byggbaracker som argument
 

Hunden

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
110
Location
Borlänge
Re: Lägg ner skiten!

Graeme Davis jobbar väl med dom flesta? Själv tror jag nog att Mongoose Publishing skulle vara det bästa alternativet för WFRP. Sedan inbillar jag mig att engelsmän skulle vara det bästa alternativet till att driva wfrp.

Läser för tillfället Teeth of the Moon Sow ett senario till Slaine som lär vara det senaste Graeme Davis gjort. Och han verkar väl hålla stilen i alla fall.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Lägg ner skiten!

Jo... Visst har du rätt! Har aldrig tänkt på det på det viset.... Då ska alla mina sjömän i framtiden vara alkoholister... Iaf om du har consume...

/Balderk, ser ugglis i en ny dager :gremwink:
 
Top