Warhammer 40k - 101

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag har en ung släkting som har skaffat sig 10st Space Marines (W40k). Han har börjat måla, han kan inte reglerna och han har ingen att spela med.
Jag tror inte att han har något startset (om det finns sådana).

Hur kommer jag in i matchen?
- egna figurer som kan möta 10st Space Marines
- regler och annat tillbehör
- Start-set, eller bara köpa figurer och läsa regler på nätet?

Han har ingen erfarenhet av sådana här spel så jag vill hålla det enklast möjliga (med optional rules, komplexa kombos och add-ons)
 

Froste

Veteran
Joined
17 Oct 2019
Messages
143
Inte för att jag har någon direkt uppfattning om det, men för nån vecka sen kollade jag in lite figurspel och hittade http://onepagerules.com vilket är mini-regler för sådana typer av spel, de är gratis att dra ner, finns regler för både full armé och skirmish (där man använder typ 5-12 modeller) vilket skulle passa hans space marine box ganska bra.

EDIT: kan lägga till att det funkar bra med cardboard figurer också, om du vill ha upp en snabb liten armé för att spela med honom, utan att behöva investera i massa figurer, bara printa några sidor, klipp och klistra lite.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,109
Location
Stockholm
Deras starter boxar ger dig figurer som kan sättas ihop utan lim, å med lätta grundregler inkluderat. Allt som allt prisvärd för vad du får, jämfört m andra GW produkter.

Deras Recruit Edition box ger dig fem Mariner m svärd o pistol + en officerare, tillsammans med Necrons motsvarande detta i slagkraft . Elite Edition boxen ger fem Mariner m svärd o pistol, tre på motorcykel, o en högre officerare, tillsammans med Necrons motsvarande detta i slagkraft .
 
Top