Nekromanti Wargame/brädspel som är kul att spela själv?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag är på jakt efter ett brädspel som är kul att spela själv, som är taktiskt men enkelt och det är bonus om det har lite snygga krigargubbar. Sonen har problem med fokus och inspiration och behöver en pick up and play-pryl som kan inspirera honom att utforska andra saker.

Så något som slumpar fram fiender eller dyl. skulle vara toppen. Finns det inget så får jag bygga det själv...
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,082
Location
Tindalos
De flesta co-op spelen brukar fungera att spela på en person. Zombicide i någon form är väl det som är bland de mer etablerade spelen.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Jag rekommenderar D-day at Omaha Beach. Ett krigspel i klassisk bemärkelse som är designat för solospel.
Jävligt kul och utmanade.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Bra tips, tackar! Jag beställer D-day, det ser lite för komplext ut men jag kan säkert skala av lite så lillkillen kan spela!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
D&D-brädspelen (Ravenloft, Ashardalon, Legend of Drizzt) har soloäventyr som är en rätt hygglig spelupplevelse. Det är nog bara några få soloäventyr per spel, men det finns nog fler sådana att hitta på nätet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, D&D-spelen ser riktigt trevliga ut. De är på engelska dock (vilket iofs D-day också är), lite komplexa och därtill ganska dyra...

Jag kommer nog att köpa något special-Risk också, de borde falla honom i smaken även om de har lite trista kartor.
 
Top