Nekromanti WareWolf

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
Jo jag funderar på att köpa rollspelet warewolf och antar att skräckforumet är den bästa platsen att fråga några saker
1. Den stora frågan och den saken som kan göra att jag ändrar mig är hur blir man varulv och när är man det alltså är det som på gammla filmer att man bara kan vara det en gång i månaden när det är fullmåne alltså ??
2. hur är man som varulv är man som i vampire när man är the beast ?? lr kan kontrolera sig
hmm kommer inte på några fler frågor men om jag kommer på några fler så skriver jag dit dem senare och ja den själv klara frågan är det bra ??

det handlar om white wolfs warewolf hette nått appocalyps (Werewolf: The Apocalypse 3rd Edition ) exakt så hette det jag funderar på att köpa anledningen (en av anledningarna) att jag funderar på att köpa det är att man kan kombinera det med v:tm
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Om du har spelat V:tm så har du sinnesbilden av en varulv som en grej som bara går och dödar vampyrer. Lite fel men för att svara på dina frågor så säger jag.1. Man föds till varulv. Antingen som människa, varg eller metis (som är en varulv som har två varulvsföraldrar, förbjudet egentiligen). När man väl har genomgått sin första förändring (Oftast i tonåren och när man blir mobbad, typ.) så kan man ändra sig mellan x antal former. Hur man vill.2. Man kan frensa även i Werewolf man bara för att man förvandlar sig så frensar man inte. Om man gillar Wod spel så tycker jag att Werewolf: The Apocalypse 3rd Edition är ett av de bästa Wod spelen. (Tillsammans med Mage) Gillar man inte Wod eller V:tm så tror jag inte att man gillar Werewolf heller.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Var felstavningen medveten? Werewolf stavas med E, vet du ;)

1. Den stora frågan och den saken som kan göra att jag ändrar mig är hur blir man varulv och när är man det alltså är det som på gammla filmer att man bara kan vara det en gång i månaden när det är fullmåne alltså ??

Nja. Olika varulvar är födda under olika månar, som inverkar på deras personlighet, men i övrigt gör månen inte mycket.
De kan förvandla sig till varg/människa/Crinos(Mellantinget mellan människa och varg) när de vill. Kommer dock inte ihåg ifall det är så att de måste förvandla sig vid fullmåne.

hur är man som varulv är man som i vampire när man är the beast ?? lr kan kontrolera sig

Jepp, det kan man. Fast endel stammar har lätt för att gå bärsärk.
Det kan bli lite svårt att kombinera Werewolf och V:tM
eftersom varulvar hatar vampyrer. Varulvar är (ganska) snälla och kämpar mot Wyrmen, den Väldigt Onda Kraften som korrumperar Gaia, världsalltet. Varulvarna (Garou) tycker att vampyrer bara håller på och gnabbas med varandra istället för att bekämpa Wyrmen.
Lycka till med varulvarna och vampyrerna iallafall.
Nalle
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Förvandling vid fullmåne...

Enligt vad jag minns så måste man inte förvandla sig, man får bara extremt mycket svårare att kontrollera sig, The Rage är svårare att motstå. (rage är som the Beast i Vampire)
Sedan måste det inte vara fullmånen som gör impulskontrollen svår, det är beroende på vilken måne du är född under...
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Förvandling vid fullmåne...

det är beroende på vilken måne du är född under...

Har månen olika egenskaper under året eller har jorden fler
månar i WoD?

/Alexander Gyhlesten
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Re: Förvandling vid fullmåne...

Jag tror att det korrekta påståendet är att det beror på under vilken månfas man är född i. Det spelar ganska stor roll i varulvarnas samhälle. Den styr bland annat vilken roll man har i sitt pack eller inom hela varulvs släktet för den delen.
 
Top