Nekromanti Warcraft RPG?

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
I dessa tider med WoW i siktet så undrar jag:

Ni som spelat Warcraft RPG...hur är det egentligen?

Åsikter?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Jag spelade lite i somras, inget ambitiöst utan mer... tja... mysboffer. Det var skitkul i alla fall. :gremsmile: Det verkade finnas gott om saker att hänga upp äventyr på och det fanns bra med skoj klasser/raser osv. Gillade såpass att jag kan tänka mig att införskaffa det nya spelet när det kommer. Gött med en separat och komplett grundbok istället för att behöva dras med den vanliga D&D-luntan... :gremwink:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Min pojkvän gillade datorspelen så han köpte spelet när det kom ut... och tyckte att det mesta, utom goblins, var ganska trist. Så han sålde det.

Sedan började han spela WoW (amerikanska versionen som är ute), och blev såld igen, så han köpte alla supplementen till spelet i en sorts ångestattack och väntar på nya spelet... :gremtongue:

Jag har bara gjort gubbe och snokat i böckerna, men det känns mycket bra om man gillar orcher, ångpunk och alver med jävligt långa öron. Det är kör-så-det-ryker-fantasy med några avsteg från den vanliga fjantasyn; som ett arv från dataspelen antar man kallt att folk spelar vanligen onda alternativ som orcher, troll och odöda.

Jag har tjyvläst ett par äventyr i kampanjböckerna eftersom fästmannen morrade om att de sög, men det gjorde de faktiskt inte. Det jag har sett är detaljerade action-äventyr med annat än bara rena dungeons, och ofta med en antingen melodramatisk eller humoristisk grundton.

Det får klar godkänt.

Om man är en veteran från dataspelen ska man dock veta att en del grejer är anpassat till d20; man använder fire-and-forget-magi istf datorspelens mana, t.ex.

Erik, lodar
 

Furin

Veteran
Joined
31 Oct 2004
Messages
38
Location
Vadstena
Jag har inte spelat det men det kan nog bli riktigt jävla coolt. Inte som nåt hemma gjort Spel där man är en Fee som ska rädda världen från att lampor ska släckas (Har sett det allså det e inget kul man liksom bara "PUST") :gremlaugh:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
tråd flyttad.

d20 ska vara på d20-forumet.
 
Top