Warbarons (typ Warlords Online)

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Jag har tjatat om det här lite då och då men tycker det förtjänar att lyftas fram mer, speciellt eftersom jag vet att det finns en del strateginördar här.

Så vad är Warbarons? Ni som kommer ihåg Warlords kommer känna igen sig. Upplägget är närmast identiskt. Ffa är det Warlords II från -94 som Warbarons (WB) emulerar.

Det är alltså ett turnordningsbaserat strategispel där man krigar om att ta kontroll över flest antal städer. Till sin hjälp har man enheter och hjältar. Det strategiska djupet är...djupt. Även om det finns enheter som är bättre mot andra och i viss terräng är det inte speciellt lätt att optimera sina val. Till skillnad från många andra spel går det också att hämta upp ett stort underläge genom tur och skicklighet. Spelet är rätt långsamt, vilket passar mig bra. Det finns aldrig någon stress utan man kan göra sina drag när man känner att man har tid och lust. Är man otålig kan man ha flera spel igång samtidigt.

Jag har spelat ca 100 spel och har en vinstprocent på 10% (mer exakt har jag vunnit 11 av 104 spel). Oftast spelar jag mot 7 andra i FFA men det finns ganska många olika upplägg och kartor som alla bjuder på sina egna strategiska utmaningar. Jag har spelat sedan 2017 och funderar fortfarande på vad jag kan göra bättre.

Så, regga er så sätter vi ihop ett wrnu-gäng som kan spela ihop och mot varandra!

www.warbarons.com
 
Top