Nekromanti Vulkaner

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Inte för att gå för djupt in i varför, mina spelare har fått för sig att dom behöver en mer eller mindre aktive vulkan för att förstöra en "artifakt". Någon som har några idéer om var eller till och med om det finns några sånnna i Titanerna eller uppe i Ravennerna. När jag ändå är här har någon en annan idée för något väldigt väldigt varmt dom skulle kunna använda.
 

Laha

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
17
Låter som inspiration från en känd fantasy trilogi :). Jag hade nog lagt det ute i skogen, kanske finns det ett område i träsken där det bubblar under ytan och man kan se ett svagt ljus av vad som skulle kunna vara magma nere i djupet? Eller finns det ett gammal Symbar tempel med ett altare nere i underjorden över en djup brun vars leder till "jordens mitt" enligt texterna på väggarna.. Jag har svårt att finna inspiration för att förlägga något i bergen tyvärr.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Ja, Titanerna har jag uppfattat som en kedja av veckberg. Då kanske det fanns associerad vulkanism en gång i tiden - men det kan ju vara miljontals år sedan. (Fast kanske inte så många, eftersom bergen fortfarande är höga och "vassa" i formen.)

Bättre att bygga ut det till en plats som blir imponerande och har någon slags magisk aura kring sig, ett djupt schakt som grävts för att nå just de temperaturerna någon gång i forntiden, där magin som håller magman under kontroll kanske är på väg att ebba ut? Det kan ju vara så att vissa urgamla artefakter verkligen krävde den hettan, både för att tillverkas och förstöras. Gamla legender talar om en sån plats, men ger bara dunkla hänvisningar - nånstans djupt in i Davokar...
 
Top