Nekromanti Voodoo magic ;-)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Lekte med Åke's effektgrej och kom på följande besvärjelse:



Den stympade trasdockans besvärjelse

Färdigheter: Alstra Psykotropi (Ob4T6), Transformering (Ob4T6), Besvärjelse (Ob4T6).
Tidsåtgång: Två rundor.
Räckvidd: 150 meter.
Varaktighet: Momentan.

Designdata: Alstra fyra Psykotropiska filament (Ob4T6). Transformering av tre Psykotropiska filament till Nekrotropi utan förlust (Ob4T6). Väva effekten 'Blödning' förstärkt till tre filament med fyra räckviddsökningar med ett extra filament för att sänka svårighetsgrad (Ob4T6). Kräver sympatetiskt band (Del av offret).



Så det jag egentligen ville säga med inlägget var att, till er som inte visste om att den fanns, ta er en titt på Åke's Besvärjelsekonstruktör - för den rockar fett.

Vem sa att Eons magisystem var begränsat...?

Gonatt :gremsmirk:.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Geotropi och voodoo

Varför ha psykotropi som källa? Risken är stor att man får smärtbaksmälla. Geotropi är ju så stabilt (4 i Trauma är bättre än Ob4T6 i smärta och Ob4T6 i långtidsutmattning).

Annars, finns det voodoo på Mundana? (För att va lite on topic :gremsmile:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Eller varför inte den stabilaste av dom alla?

Nomotropi, som är dödslätt att dissipera och kan alstras över allt.

Fast å andra sidan.
Det här låter som en typisk häxbesvärjelse som kommer från någon primitiv magitradition. Den magitraditionen kanske helt enkelt inte hajar att det finns fler aspekter än psykotropi. *spekulerar*
Dvärgarna tror ju fortfarande benhårt på att det bara finns 4 kraftkällor, så att någon slags primitiv magiker menar att det bara finns själskraft tycker jag låter både troligt och charmigt :gremsmile:

/Naug
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Eller varför inte den stabilaste av dom alla?

Dissipera kontrollerat ja. Men okontrollerat är värre. Man blir ju helt snurrig i huvet i flera minuter.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
lättare kontrollerade -> färre okontrollerade

Fast lättare kontrollerade dissipationer leder ju faktiskt till färre okontrollerade dissipationer.

Jag skulle nog föredra att vara lite snurrig ett litet tag (som att vara full, fast utan baksmälla! :gremwink: ) än att ta trauma eller smärta+utmattning.

/Naug, förespråkar mer nomotropi vid transformationsbesvärjelser
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Geotropi och voodoo

"Varför ha psykotropi som källa?"

Det har absolut inga regeltekniska anledningar utan egentligen ville jag bara bugtesta hans besvärjelsegenerator lite, och det första jag kom att tänka på när jag tänkte "voodoo" var just psykotropi :gremsmirk:.

"Annars, finns det voodoo på Mundana?"

Klart det finns, jag bevisade ju just det :gremwink:.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Re: Geotropi och voodoo

...Annars tycker jag nog att astratropi (eller selenotropi) skulle passa bra, besvärjelsen måste utföras en stjärnklar natt...
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Geotropi och voodoo

Annars, finns det voodoo på Mundana?
Jag ledde faktiskt några äventyr som handlade om just vodunliknande magi. Det hela utspelade sig bland straffångarna på ön Berenholt. Bl.a. blev en av rollpersonerna besatt av en ande under en trumfest. Mycket festligt!

:gremshocked:
 
Top